ارتش اوکراین از تصرف ۱۰ موضع نیروهای روس در اطراف باهموت خبر داد

درگیری نیروهای اوکراینی با نظامیان روس در اطراف باهموت
درگیری نیروهای اوکراینی با نظامیان روس در اطراف باهموت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اوکراین روز دوشنبه پیشروی‌ نیروهای این کشور در اطراف باهموت را به عنوان «اولین موفقیت‌ها» در عملیات تهاجمی برای دفاع از این شهر ستود.

آگهی

معاون وزیر دفاع اوکراین در همین راستا اعلام کرد که نیروهای کشورش ۱۰ موضع نظامیان روس در اطراف باهموت را تصرف کرده‌اند. 

روسیه از تابستان گذشته تاکنون به کمک شبه‌نظامیان واگنر تلاش می‌کند تا کنترل باهموت واقع در منطقه دنباس در شرق اوکراین را به دست بگیرد. نبرد باهموت به طولانی‌ترین و خونبارترین نبرد از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تبدیل شده است. 

هرچند ارتش اوکراین از اولین ضدحمله موفق خود در اطراف باهموت سخن گفته اما در عین حال تاکید کرده است که شرایط نیروهای اوکراینی در منطقه همچنان «دشوار» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارتش اوکراین هفته گذشته اعلام کرده بود که پس از چند ماه نبرد سنگین موفق به عقب راندن نیروهای روسی در اطراف باهموت شده است. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از کشته شدن دو فرمانده این کشور در شرق اوکراین خبر داده بود. 

مقام‌های اوکراینی تاکید کرده‌اند که پیشروی‌ها در اطراف باهموت به معنای آغاز عملیات ضدتهاجمی این کشور نیست. گمانه‌زنی‌های زیادی طی هفته‌های گذشته در مورد زمان آغاز عملیات ضدتهاجمی ارتش اوکراین برای آزادسازی مناطق اشغال شده این کشور صورت گرفته بود. 

ارتش روسیه که طی ماه‌های گذشته دستاورد مشخصی در جنگ با نیروهای اوکراینی نداشته امیدوار است تا با تصرف باهموت موقعیت خود در شرق اوکراین را تثبیت کند. این در حالی است که مقام‌های اوکراینی پیش از این گفته بودند که تداوم دفاع از باهموت به ارتش این کشور اجازه می‌دهد تا برای عملیات ضدتهاجمی خود آماده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پیشروی» اوکراین در باهموت؛ مسکو: کی‌یف از موشک‌های بریتانیایی علیه اهداف غیرنظامی استفاده کرد

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

چتربازان روسیه در شرق «چاسیو یار» مستقر شدند؛ اهمیت تصرف این شهر اوکراین در چیست؟