آتش‌سوزی در کانتیرها در شهر «برنو» جمهوری چک؛ «بی‌خانمانان» جان باختند

آتش‌سوزی در جمهوری چک
آتش‌سوزی در جمهوری چک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش‌سوزی در کانتینرهایی در شهر «برنو» جمهوری چک، دست‌کم ۸ نفر که به احتمال زیاد افراد بی‌خانمان بوده‌اند جان خود را از دست دادند.

آگهی

بر اساس گزارش تلویزیون جمهوری چک، در این آتش‌سوزی ۱۲ کانتینر در منطقه‌ای در نزدیکی یک مجمع آپارتمانی در آتش سوختند. ماموران آتش نشانی پس از چندین ساعت موفق شدند شعله‌های آتش را خاموش کنند. 

پلیس جمهوری چک در اطلاعیه‌ای گفته است که این افراد در منطقه‌ای که قرار بوده تخریب شود، ساکن بوده‌اند، محلی که به گفته پلیس استقرار در آن محدوده ممنوع بوده است. 

هنوز علت دقیق این آتش‌سوزی مشخص نشده است و مقام‌های محلی می‌گویند در حال بررسی این اتفاق دردناک هستند. پلیس می‌گوید پس از آغاز آتش‌سوزی به دلیل شدت دود در محدوده، افراد بی‌خانمانی که در این کانتیرها زندگی می‌کردند نتوانسته‌اند خود را نجات داده و به موقع از آنجا خارج شوند. 

به گفته مالک، بعد از ظهر روز گذشته این منطقه تخلیه شده و افراد بی خانمان از این کانتینرها به عنوان جای خواب استفاده کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از این و در سال ۲۰۲۰ میلادی هم وقوع یک آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در این کشور، به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شده بود. در سال ۲۰۱۹ میلادی هم آتش سوزی در یک ساختمان متروکه در شهر پراگ که توسط افراد بی‌خانمان در آن سکونت گزیده بودند، ۹ کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فقر پنهان در آلمان؛ شمار بی خانمان‌ها در اقتصاد برتر اروپا رو به افزایش است

«بزرگترین اعتراضات ضددولتی در تاریخ جمهوری چک» کلید خورد

آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان روهینگیا در بنگلادش ۱۲ هزار نفر را بی‌خانمان کرد