توقف روند نزولی ۵ ماهه نرخ تورم در منطقه یورو؛ سطح عمومی قیمت‌ها در ۵ کشور بالا رفت

آلمان
آلمان Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در میان ۲۰ کشور عضو منطقه یورو، نرخ تورم در ۱۵ کشور کاهش یافته ولی کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند و اتریش شاهد افزایش نرخ تورم سالانه منتهی به آوریل گذشته بوده‌اند.

آگهی

نرخ تورم سالانه منتهی به آوریل ۲۰۲۳ با یک دهم واحد درصد افزایش نسبت به مارس گذشته به ۷ درصد رسید تا روند نزولی نرخ تورم که از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده بود، متوقف شود.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در میان ۲۰ کشور عضو منطقه یورو، نرخ تورم در ۱۵ کشور کاهش یافته ولی کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند و اتریش شاهد افزایش نرخ تورم سالانه منتهی به آوریل گذشته بوده‌اند.  

نرخ تورم هلند با ۱.۴ واحد درصد افزایش در فاصله مارس و آوریل گذشته از ۴.۵ به ۵.۹ درصد رسیده که بالاترین میزان صعود نرخ تورم در میان کشورهای عضو منطقه یورو محسوب می‌شود. 

در مقابل، نرخ تورم استونی با کاهش ۲.۴ واحد درصدی از ۱۵.۶ به ۱۳.۲ درصد در ماه آوریل رسید که بیشترین افت نرخ تورم در منطقه یورو محسوب می‌شود.

گزارش یورواستات نشان می‌دهد که نرخ تورم چهار کشورِ لتونی، استونی، لیتوانی و اسلواکی همچنان دو رقمی است. در این میان لتونی با ۱۵ درصد بالاترین نرخ تورم را دارد. نرخ تورم لوکزامبورگ نیز با ۲.۷ درصد پایین‌ترین نرخ در منطقه یورو محوسب می‌شود. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

ثبت نرخ تورم ۷ درصدی در منطقه یورو در حالی است که پیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که این نرخ در همان سطح ۶.۹ درصدی مارس گذشته باقی بماند. به همین دلیل، انتظارها از بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره در جزیان نشست روز پنجشنبه هیات عامل آن در حال افزایش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تورم اروپا با کمتر شدن قیمت انرژی به ۶.۹ درصد کاهش یافت

اداره آمار کمیسیون اروپا؛ کدام کالاهای مصرفی شاهد بیشترین تورم سالانه بودند

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟