هشدار دانشمندان: برای برقراری رابطه جنسی در فضا آماده شوید

ارتباط جنسی در صنعت گردشگری فضایی
ارتباط جنسی در صنعت گردشگری فضایی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیمی از دانشمندان گفته‌اند که برقراری رابطه جنسی در فضا احتمالا طی یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد و صنعت گردشگری فضایی از هم اکنون باید برای آن خود را آماده کند.

آگهی

تیمی از دانشمندان گفته‌اند که برقراری رابطه جنسی در فضا احتمالا طی یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد و صنعت گردشگری فضایی از هم اکنون باید برای آن خود را آماده کند.

در مقاله‌ مشترکی که توسط محققان و پزشکان متخصص در علوم فضایی از ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی نوشته شده است، آنان تاکید کرده‌اند که بحث رابطه جنسی در فضا زودتر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شود اتفاق خواهد افتاد و زمان آن فرا رسیده است که مردم برای آن آماده شوند.

این عده از دانشمندان استدلال کرده‌اند که صنعت گردشگری فضایی باید بحث در این خصوص را آغاز کند و به مطالعه خطرات بالقوه‌ای بپردازد که برقراری رابطه جنسی در فضا می‌تواند داشته باشد.

صنعت گردشگری فضایی در حال حاضر در آستانه مرحله تجاری شدن قرار گرفته است و شرکت‌های خصوصی به شدت در حال رقابت برای انجام پرواز‌های فضایی چند روزه یا چند هفته‌ای هستند. در سوی مقابل افرادی که از ثروت کافی برخوردارند مسئولیت تامین هزینه‌ها را برعهده گرفته‌اند و انتظار می‌رود سفرهای فضایی به زودی رایج شوند.

دانشمندان گفته‌اند طبیعت انسانی میل به انجام کارهایی دارد که تا کنون فرد دیگری انجامش نداده باشد و همین می‌تواند موتور محرکه‌ای باشد که طی ده سال آینده برقراری رابطه جنسی در فضا برای مشتریان پولدار به عرصه یک چالش و رقابت تبدیل شود.

سکس در فضا هرچند مدت‌هاست یکی از موضوعات مورد توجه عموم بوده، با این حال اگر در نهایت انسان‌ها تبدیل به گونه‌هایی فضانورد شوند این عمل برای بقای طولانی مدت بشر ضروری خواهد بود. این در شرایطی است که تا کنون نیز تحقیقاتی در مورد تولید مثل حیوانات در فضا انجام شده است.

در حالی که سازمان‌های فضانوردی دولتی مانند ناسا صراحتاً فضانوردان را از برقراری رابطه جنسی منع کرده‌اند، اما حالا که پای شرکت‌های خصوصی فعال به صنعت گردشگری فضایی باز شده انتظار می‌رود از این پس نه فقط نظر اخترشناسان نهادهای دولتی، که ذائقه مشتریان پولدار معلوم کند چه فعالیتی در فضا انجام شود.

دیوید کالن، استاد اختر زیست‌شناسی و بیوتکنولوژی فضایی در دانشگاه کرانفیلد بریتانیا و از نویسندگان این مقاله، می‌گوید: «نقطه شروع ما در این موضوع یک بحث خودمانی و غیررسمی درباره رابطه جنسی در فضا بود، اما وقتی بررسی کردیم متعجب شدیم که آشکارا موانع و خطرات موجود در این قضیه مورد مطالعه قرار نگرفته است. به همین خاطر به مطالعه در این خصوص پرداختیم.»

پژوهشگران می‌گویند وقتی صحبت از رابطه جنسی در فضا می‌شود، ناخودآگاه سؤالات مهم زیادی پدید می‌آید که باید برای آن‌ها پاسخی پیدا کرد. برای مثال محیط ریزگرانشی فضا و بی‌وزنی حاصل از آن بدون شک هرگونه تلاشی برای حرکت را برای فضانوردان پیچیده خواهد کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این شرایط به احتمال زیاد نه تنها مانور فیزیکی برای برقراری ارتباط جنسی را دشوار می‌کند، بلکه می‌تواند بر عملکرد جنسی افراد نیز تأثیر منفی بگذارد. حتی اگر بتوان آن را از بین برد این نگرانی وجود دارد که فضا ممکن است به سلامت باروری انسان آسیب برساند و حاملگی را خطرناک‌تر از آنچه روی زمین هست بکند.

اگبرت ادلبروک، از نویسندگان مقاله و رئیس بنیاد اسپیس‌بورن که در بحث تولید مثل در فضا فعال است، در این خصوص می‌گوید: «از آنجایی که بشر در تلاش است تا به گونه‌ای با قابلیت زیست در چندین سیاره تبدیل شود و با توجه به اهمیت درازمدت تولیدمثل انسان در محیطی خارج از زمین، ما باید اولین قدم ممکن را جدی بگیریم. خواه این قدم برنامه‌ریزی شده باشد، خواه به صورت تصادفی اتفاق بیافتد.»

دانشمندان در مقاله خود آورده‌اند که زمان بحث و مطالعه درباره این سؤالات مهم و حساس، قبل از رونق گرفتن تجاری فضا است.

قرار است مقاله تازه دانشمندان در جریان کنفرانس آینده گردشگری فضایی، که فردا ۲۸ آوریل در لس‌آنجلس ایالات متحده برگزار می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فضانورد اماراتی برای اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ از ایستگاه بین‌المللی خارج شد

«آبجوساز خودکار»؛ مرد متهم به رانندگی هنگام مستی به دلیل تولید طبیعی الکل در بدنش تبرئه شد

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت