برنامه کی‌یف برای «تحول کامل» شش شهر ویران اوکراین در بحبوحه جنگ

شهرهای جنگ زده اوکراین
شهرهای جنگ زده اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکای غربی کی‌یف در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در اوکراین برای حمایت از بازسازی شهرهای آسیب دیده این کشور پس از ۱۴ ماه جنگ هستند.

آگهی

اوکراین به دنبال «تحول کامل» شش شهری است که در حمله تمام عیار روسیه به شدت آسیب دیده‌اند. شرکای غربی کی‌یف در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در اوکراین برای کمک به بازسازی شهرهای آسیب دیده این کشور پس از ۱۴ ماه جنگ هستند، جنگی که همچنان ادامه دارد.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین گفت که شهرهای بورودیانکا و موشچون در نزدیکی پایتخت، یاهیدین در شمال، تروستیانتس و تسیرکونی در شرق و پوساد-پوکروفسکه در جنوب این کشور تحت یک برنامه آزمایشی «به طور جامع و براساس اصول جدید» بازسازی خواهند شد. 

او در جلسه دولت گفت: «خانه‌ها و ساختمان‌های خاصی بازسازی نمی‌شوند، بلکه همه چیز با رویکرد سیستمی، برنامه‌ریزی جدید و تحول کامل بازسازی خواهند شد.» او گفت که هر شش شهر متحمل «ویرانی‌های وحشتناک» شده‌اند. 

شمیحال گفت که این پروژه بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای تسریع بازسازی است، حتی اگر جنگ تمام نشده باشد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

انتظار می‌رود نیروهای اوکراینی در هفته‌های آینده یک ضدحمله برای بازپس گیری سرزمین‌های تحت اشغال روسیه انجام دهند. او گفت: «برای ما این مهم است که اوکراینی‌ها امسال ببینند بازسازی یک واقعیت است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با فرمان جدید پوتین راه اخراج اوکراینی‌های مخالف روسیه از مناطق اشغالی هموار شد

بزرگترین حمله هوایی دو ماه اخیر روسیه به اوکراین؛ دست‌کم ۱۶ نفر از جمله سه کودک کشته شدند

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد