غرامت ۶۰ هزار یورویی مافیای ایتالیا به خانواده مقتول اشتباهی؛ «جسد نداریم چون در اسید حل شد»

مداخله پلیس ایتالیا علیه گروه‌های مافیایی. عکس:آرشیو
مداخله پلیس ایتالیا علیه گروه‌های مافیایی. عکس:آرشیو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو عضو یک گروه مافیایی در ایتالیا که متهم به قتل اشتباه یک مرد و حل کردن جسد او در اسید هستند، پیش از آغاز محاکمه خود پیشنهادی ده‌ها هزار یورویی را به عنوان «غرامت» به خانواده مقتول ارائه کرده‌اند.

آگهی

دو عضو یک گروه مافیایی در ایتالیا که متهم به قتل اشتباه یک مرد و حل کردن جسد او در اسید هستند، پیش از آغاز محاکمه خود پیشنهادی ده‌ها هزار یورویی را به عنوان «غرامت» به خانواده مقتول ارائه کرده‌اند.

این دو نفر که عضو گروه مافیایی «کامورا» در ناپل به حساب می‌آیند جولیو جیاچیو کارگر ۲۶ ساله را با شلیک به سر به قتل رساندند و سپس جسد او را با حل در اسید از بین بردند.

عاملان ارتکاب این عمل معتقد بودند که مقتول با خواهر یکی از آن‌ها رابطه خارج از ازدواج داشته است. این در حالی است که بعدا مشخص شد اطلاعات درباره هویت فرد کشته‌شده اشتباه بوده و آقای جیاچیو هیچ ارتباطی با آن زن و یا گروه مافیایی کامورا که دست به جرائم سازمان‌یافته در ناپل می‌زند نداشته است.

این قتل در ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۰۰ در پیانورا محله‌ای در حومه غربی ناپل رخ داده بود. به گفته منابع قضایی متهمان در شب قتل در لباس مبدل افسران پلیس به جولیو جیاچیو نزدیک شدند و از او پرسیدند آیا نام او «سالواتوره» است یا نه؟ او پاسخ داد که نامش سالواتوره نیست، اما پلیس‌های قلابی اصرار کردند و به او گفتند باید تا کلانتری همراه آنان برود در حالی که وی اصرار می‌کرده حتما اشتباهی رخ داده است.

این صحنه توسط یک شاهد دیده شد و به اطلاع پلیس رسید اما ماموران اطلاع بیشتری از او به دست نیاوردند و در فقدان سرنخی از ناپدید شدن ناگهانی آقای جاچیو، در تمام این سال‌ها پرونده وی به عنوان فرد مفقود راکد شده بود.

دو متهم برای سال‌ها متواری بودند تا اینکه در دسامبر سال گذشته یک «پنتیتو» (عضو سابق یک گروه مافیایی که تبدیل به خبرچین شده است) به پلیس ایتالیا جریان قتل و اختفای آنان را اطلاع داد و متهمان دستگیر شدند.

در شرایطی که آن‌ها اکنون به اتهام ارتکاب قتل در انتظار برگزاری دادگاه خود هستند، مشخص شده است که این افراد درصدد پرداخت پول و ملک به خانواده مرد کشته‌شده بوده‌اند. سالواتوره کاماروتا ۵۶ ساله و کارلو ناپی ۶۴ ساله که پیش از این دارای سوابق جنایی به جرم عضویت در انجمن مافیایی هستند، ۶۰ هزار یورو به علاوه اموال ملکی به ارزش ۱۲۰ هزار یورو به خانواده پیشنهاد کرده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کارشناسان می‌گویند این اقدام تلاشی آشکار برای جلب عفو در صورت مجرم شناخته‌ شدن است. در نظام قضایی ایتالیا اگر مرتکب جرمی به قربانی یا خانواده قربانی غرامت بدهد، می‌توان آن را به عنوان یک عامل تخفیف در صدور حکم در نظر گرفت.

با این حال خانواده این پیشنهاد را رد کرده و گفته‌اند که می‌خواهند عدالت مسیر خود را طی کند.

الساندرو موتا، وکیل خانواده، در این باره گفت: «هیچ پولی جولیو را به زندگی برنخواهد گرداند. ۲۳ سال گذشته و خانواده به سیستم قضایی اعتماد دارند.»

وی با بیان اینکه بستگان مقتول خواهان اجرای «اشد مجازات» برای دو فرد متهم هستند، گفت:‌ «‌آن‌ها حتی جسدی برای عزاداری نیز در اختیار ندارند.»

نخستین جلسه دادگاه روز چهارشنبه این هفته برگزار شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین «پدرخوانده» مافیای سیسیل و «بی رحم‌ترین مرد ایتالیا» درگذشت

خواهر رهبر مافیای ایتالیا به ظن کمک به برادرش دستگیر شد

مرد مظنون به عضویت در مافیای ایتالیا پس از ۱۶ سال فرار در فرانسه دستگیر شد