اف‌بی‌آی: ایران و چین برای ساکت کردن مخالفان خود در خاک آمریکا از تاکتیک‌های جدید استفاده می‌کنند

ساختمان اف بی آی
ساختمان اف بی آی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی دیگر از مقامات ضد جاسوسی اف‌بی‌آی گفت: «ما واقعا شاهد یک نقطه عطف در تاکتیک‌ها و ابزارها و سطح خطر و سطح تهدید بوده‌ایم که در چند سال گذشته تغییر کرده است.»

آگهی

اف‌بی‌آی روز چهارشنبه هشدار داد که چین و ایران بر تلاش‌های خود برای ساکت کردن مخالفان در خاک آمریکا و تاثیرگذاری بر سیاست‌های ایالات متحده افزوده‌اند.

مقامات حوزه ضد جاسوسی اف‌بی‌آی در یک نشست خبری از قربانیان خواستند که جلو بیایند و اعلام کردند که این حوزه روند رو به رشد حضور «رژیم‌های استبدادی خارجی» را که قوانین ایالات متحده را برای ارعاب برخی جوامع زیر پا می‌گذارند دنبال می‌کند.

مقامات گفتند که دولت‌ها در مواقعی از بازرسان خصوصی برای نظارت بر مخالفان استفاده می‌کنند و چندین پرونده مجرمانه از سوی دادستان‌های فدرال در رابطه با این موضوع مطرح شده است.

یکی از مقامات ضد جاسوسی اف‌بی‌آی گفت: «بسیاری از این‌ها، تاکتیک‌ها و خطوط جدیدی هستند که در تحقیقات قبلی شاهد انجام آن‌ها از سوی چین و ایران در خاک آمریکا نبوده‌ایم.»

او افزود که اف‌بی‌آی امیدوار است که آگاهی را درباره چنین روندهایی افزایش دهد و به بخش بازپرس خصوصی و مجریان قانون ایالتی و محلی هشدار دهد.

مقامات می‌گویند که اهداف طرح‌های سرکوب فراملی چند وجهی است و در مواقعی نیز هدف آن تحت تاثیر قرار دادن تصمیمات سیاستی ایالات متحده از طریق «تاکتیک‌های نفوذ بد» است.

یکی دیگر از مقامات ضد جاسوسی اف‌بی‌آی گفت: «ما واقعا شاهد یک نقطه عطف در تاکتیک‌ها و ابزارها و سطح خطر و سطح تهدید بوده‌ایم که در چند سال گذشته تغییر کرده است.»

این نشست خبری در شرایطی برگزار شد که دو روز پیش ماموران فدرال دو تن از ساکنان نیویورک را به اتهام اداره یک «ایستگاه پلیس مخفی» چینی در محله چینی‌های منهتن بازداشت کردند. یک سازمان حقوق بشری مستقر در اروپا (Safeguard Defenders) می‌گوید که ده‌ها «ایستگاه خدمات» پلیس چین در شهرها بزرگ سراسر جهان از جمله نیویورک و لس‌آنجلس وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«برادر بزرگ می‌پایدت»؛ کرملین چگونه از فناوری در نظارت بر مخالفانش بهره می‌برد؟

گزارشی درباره جاسوسی چین از ایغورها با اپلیکیشن نماز؛ بدافزارهایی با قابلیت ضبط مکالمه و عکس

آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی مرتبط با سپاه را به اتهام «فعالیت‌های سایبری» تحریم کرد