دادستان: انگیزه نژادپرستانه عامل اصلی تیراندازی به نوجوان سیاه پوست در ایالت میسوری است

رالف یارل
رالف یارل Copyright AP/Ben Crump Law
Copyright AP/Ben Crump Law
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حکم مرد سفیدپوستی که به یک نوجوان ۱۶ ساله سیاه پوست آمریکایی تیراندازی کرده می تواند «حبس ابد» باشد.

آگهی

دادستان کانزاس سیتی یک مرد ۸۴ ساله را به اتهام سوء قصد علیه یک نوجوان سیاهپوست محکوم کرد.

رالف یارل، نوجوان سیاه پوست آمریکایی، که دوشنبه به دنبال برادر دوقلوی خود به آدرسی اشتباه رفته بود، توسط صاحبخانه، اندرو لستر، مورد حمله و تیراندازی قرار گرفت.

اتهام سوء قصد می تواند حکم حبس ابد برای لستر داشته باشد. این حمله مورد انتقاد گروه های مبارزه با تبعیض نژادی در ایالات متحده قرارگرفته است.

رالف یاران ۱۶ ساله کشته نشده اما در این تیراندازی شدیدا زخمی شده است. زاکاری تامپسون، دادستان کانتی کلی، بدون ارائه جزئیات بیشتر در یک کنفرانس خبری گفت: «می توانم به شما بگویم که در این پرونده عنصر نژادی مولفه اصلی حمله است.»

دادستان گفت که دو تیر هفت تیر اندرو لستر، به سر و دست نوجوان سیاه پوست برخورد کرده است.

به نظر نمی رسد هیچ کلمه ای بین این دو نفر ردوبدل شده باشد. اما برخی از رسانه های محلی می گویند لستر از این نوجوان خواسته که برود. به گفته دادستان پرونده، در صورت مجرم شناخته شدن اندرو لستر به اتهام ضرب و جرح، علاوه بر محکومیت به حبس ابد، ممکن است به دلیل اقدام مجرمانه تا ۱۵ سال زندان نیز محکوم شود. او افزود که جنایات ناشی از نفرت پراکنی و نژادپرستی مجازات کمتری در ایالت میسوری دارند. اندرو لستر از دوشنبه بعدازظهر با قید وثیقه دویست هزار دلاری آزاد شده است.

آزادی لستر به تظاهرات دو روزه در ایالت میسوری دامن زد. ویدئوها نشان می‌دهند که تظاهرات کنندگان روز دوشنبه در نزدیکی خانه نوجوان سیاه پوست جمع شدند و فریاد می‌زدند: «زندگی سیاه‌پوستان مورد حمله است» و «بایستید، مقابله کنید».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس آمریکا دست‌کم ۹ کشته برجای گذاشت

ویدئو؛ پلیس آمریکا تصاویری از لحظه آغاز تیراندازی در مدرسه شهر نشویل منتشر کرد

تیراندازی در دانشگاه میشیگان در آمریکا چند کشته و مجروح بر جای گذاشت