تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس آمریکا دست‌کم ۹ کشته برجای گذاشت

تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس آمریکا دست کم ۸ کشته بر جای گذاشت
تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس آمریکا دست کم ۸ کشته بر جای گذاشت Copyright LM Otero/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنابر اعلام پلیس، تیراندازی در یک مرکز خرید در شمال شهر دالاس ایالت تگزاس دست کم ۹کشته و هفت زخمی برجای گذاشت. حال سه نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. مهاجم که گمان می‌رود در این حمله تنها بوده نیز با شلیک پلیس از پای درآمد. انگیزه مهاجم هنوز مشخص نیست.

آگهی

مقامات هنوز اطلاعاتی از قربانیان این حادثه منتشر نکرده‌اند اما شاهدین می‌گویند که چند کودک را در میان کشته‌شدگان دیده‌اند. برخی دیگر هم می‌گویند یک افسر پلیس و یک نگهبان مرکز خرید را که بیهوش روی زمین افتاده‌بودند، مشاهده کرده‌اند.

جاناتان بوید، رئیس اداره آتشنشانی شهر آلن در شمال دالاس می‌گوید که دستکم هفت نفر در صحنه تیراندازی کشته شدند و دو نفر دیگر نیز در بیمارستان جان سپردند. حال سه نفر از زخمی‌ها وخیم و وضعیت چهار نفر دیگر پایدار است. 

در همین حال مرکز مراقبت‌های پزشکی شهر آلن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نفر از زخمی‌های این حادثه که بین ۵ تا ۶۱ سال سن دارند در بیمارستان‌های این مرکز تحت درمان هستند. 

در ویدیوهایی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اجساد غرقه در خون قربانیان قابل مشاهده است. در یکی از این ویدیوها به نظر می‌رسد چند تن از قربانیان کودک بوده‌اند. 

پلیس تگزاس از حاضرین در صحنه تیراندازی درخواست کرده است که اگر ویدیویی از این حادثه دارند برای پلیس ارسال کنند.

فانتین پایتون شاهده عینی این حادثه است. او می‌گوید که در زمان حادثه مشغول خرید لباس بوده که ناگهان صدای تیراندازی را شنیده است. 

وی می‌افزاید مردمی که در فروشگاه در حال خرید بودند به محض این که صدای تیراندازی را شنیدند و پیش از آن‌که کارمندان آن‌ها را به اتاق‌های پرو و سپس به اتاق‌های پشتی بفرستند، پراکنده  شدند. پس از آن که کارمندان به بقیه افرادی که در فروشگاه مانده بودند گفتند قضیه تمام شده و می‌توانند از فروشگاه خارج شوند، آن‌ها با شیشه‌های شکسته و رد خون در سراسر فروشگاه مواجه شده‌اند.

آقای پایتون همچنین می‌گوید: «صدای تیراندازی خیلی بلند بود. گویی مهاجم درست بیرون فروشگاه تیراندازی می‌کرد. من فقط دعا می‌کردم ای کاش بچه‌ای کشته نشده باشد. اما انگار که کشته شده است. صحنه من را ویران کرد. از فروشگاه که بیرون آمدم دیدم چه شده است.»

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس این حادثه را «تراژدی غیرقابل توصیف» خوانده و اعلام کرده است که ایالت تگزاس از هیچ کمکی به مقامات محلی دریغ نخواهند کرد.  

شهر آلن در شمال شهر دالاس ایالت تگزاس حدودا ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

به نظر می‌رسد تیراندازی‌های این‌چنینی در ایالات متحده به امری عادی بدل شده. بر اساس آمار، تنها در سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۹۸ مورد تیراندازی با بیش از چهار قربانی در این کشور گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا هوای گرم باعث افزایش جرایم خشونت‌آمیز می‌شود؟

دادستان: انگیزه نژادپرستانه عامل اصلی تیراندازی به نوجوان سیاه پوست در ایالت میسوری است

مردی پس از ۷۰ سال زندگی در محفظه آهنی درگذشت