اتحادیه اروپا حملات متقابل از غزه، لبنان و اسرائیل را محکوم کرد: هر پاسخی باید متناسب باشد

حملات موشکی به اسرائیل
حملات موشکی به اسرائیل Copyright Fadi Amun/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Copyright Fadi Amun/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای با محکوم‌ کردن حملات مرگبار روزهای گذشته در اسرائیل و کرانه باختری رود اردن و همچنین حملات موشکی از لبنان به خاک اسرائیل خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

آگهی

اتحادیه اروپا روز شنبه ۸ آوریل در بیانیه‌ای با محکوم‌ کردن حملات مرگبار روزهای گذشته در اسرائیل و کرانه باختری رود اردن و همچنین حملات موشکی از لبنان به خاک اسرائیل خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا این اقدامات خشونت‌‌آمیز را تماما محکوم می‌کند. ما خواستار حداکثر خویشتنداری همه طرف‌های درگیر هستیم.»

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا عمیقا نگران افزایش خشونت در روزهای اخیر در اسرائیل، مناطق اشغالی فلسطین و لبنان است. شب گذشته حملات تروریستی مرگباری در تل‌آویو اتفاق افتاد که در یکی از آن‌ها یک گردشگر ایتالیایی کشته شد. اتحادیه اروپا تماما این اقدامات خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند. این درگیری‌ها باید پایان یابد.»

اتحادیه اروپا با محکوم‌ کردن تنش‌ها و درگیری‌های روزهای گذشته در مسجد‌الاقصی افزود: «در پی درگیری‌های روزهای گذشته در اماکن مقدس از جمله مداخله و درگیری پلیس اسرائیل در داخل محوطه مسجد‌الاقصی، خشونت روندی فزاینده دارد. اتحادیه اروپا این حوادث خشونت آمیز را محکوم می‌کند.»

این اتحادیه در بیانیه خود همچنین حملات موشکی از نوار غره و خاک لبنان به اسرائیل را محکوم کرد و نوشت: «ما حملات پیاپی موشکی از نوار غزه و خاک لبنان به اسرائیل و همچنین حمله تروریستی که به کشته‌شدن دو اسرائیلی و مجروح شدن یک نفر انجامید را بی هیچ قید و شرطی محکوم می‌کنیم. اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. در عین حال یادآور می‌شویم که هر پاسخی باید متناسب باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل سامانه جدید هشدار زودهنگام حمله موشکی را در اوکراین آزمایش می‌کند

درگیری‌های جدید در مسجد الاقصی؛ پلیس اسرائیل: بیش از ۳۵۰ فلسطینی بازداشت شدند

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد