اسرائیل: حمله با خودرو در تل‌آویو یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت

حمله با خودرو در تل آویو
حمله با خودرو در تل آویو Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات اسرائیلی اواخر روز جمعه اعلام کردند که در یک حمله مشکوک در تل‌آویو، مرکز تجاری اسرائیل دست‌کم یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

آگهی

مقامات اسرائیلی اواخر روز جمعه اعلام کردند که در یک حمله مشکوک در تل‌آویو، مرکز تجاری اسرائیل دست‌کم یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

ماهیت دقیق این حمله هنوز مشخص نیست اما وزارت خارجه اسرائیل از آن به‌عنوان «حمله تروریستی» یاد کرد، اصطلاحی که مقامات اسرائیلی برای حملات فلسطینی‌ها به کار می‌برند.

به گفته پلیس، یک خودرو در نزدیکی یک پارک ساحلی پر رفت و آمد، قبل از واژگونی به گروهی از مردم برخورد کرد. گروه‌های امداد اسرائیلی اعلام کردند که یک مرد ۳۰ ساله کشته شده است در حالی که چهار نفر دیگر به دلیل جراحات خفیف تا متوسط تحت درمان هستند.

پلیس اعلام کرد که به راننده خودرو شلیک کرده است. ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی جسدی را روی زمین در کنار خودروی واژگون شده نشان می‌دهد در حالی که چندین گلوله به وی اصابت کرده است.

آسوشیتدپرس
انتقال یکی از زخمی‌ها به بیمارستانآسوشیتدپرس

این حمله پس از تشدید تنش‌ها در پی حملات هوایی اسرائیل به اهداف شبه‌نظامیان فلسطینی در لبنان و غزه و همچنین تیراندازی در کرانه باختری اشغالی که منجر به کشته شدن دو اسرائیلی شد، انجام گرفت. از سوی دیگر این روزها خشونت و ناآرامی در بیت‌المقدس در محوطه مسجد الاقصی شدت گرفته است.

گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد، حمله در تل‌آویو را به‌عنوان پاسخی به «جنایت اسرائیل علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران» توصیف و از آن تمجید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری‌های جدید در مسجد الاقصی؛ پلیس اسرائیل: بیش از ۳۵۰ فلسطینی بازداشت شدند

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در استانبول؛ ارتش اسرائیل: جنگ غزه در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت

وقتی آژیر خطر حمله راکتی در تل‌آویو بصدا در می‌آید