وزیر امورخارجه آلمان در عراق حملات فرامرزی ایران را محکوم کرد

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنلنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ۲۰ سال پس از حمله‌ای به رهبری ایالات متحده به عراق، به این کشور سفر کرد. او در این سفر حملات موشکی ایران در سراسر مرز عراق را غیرقابل قبول دانست و گفت که این اقدامات جان غیرنظامیان و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

آگهی

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ۲۰ سال پس از حمله‌‌ای به رهبری ایالات متحده به عراق به این کشور سفر کرد. او در این سفر حملات موشکی ایران در سراسر مرز عراق را غیرقابل قبول دانست و گفت که این اقدامات جان غیرنظامیان و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

او گفت: «رژیم جمهوری اسلامی نه تنها نشان می‌دهد که بی‌پروا و بی‌رحمانه مردم خود را سرکوب می‌کند، بلکه با حملات موشکی‌اش برای حفظ قدرت خود زندگی انسان‌ها و ثبات کل منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری با همتای عراقی خود ادامه داد: «این اقدامات برای کل منطقه غیرقابل قبول و خطرناک است.»

سال گذشته، تهران به پایگاه‌های گروه‌های کرد در شمال عراق حمله کرد. تهران این گروه‌ها را به مشارکت در اعتراضات علیه محدودیت‌های زنان، آواره کردن صدها کرد ایرانی و کشتن عده‌ای دیگر متهم کرده بود.

ایران سال‌ها ادعای غرب مبنی بر عنصر بی‌ثبات‌کننده منطقه را رد می‌کند. تهران مدعی است که کشورهای غربی، ناآرامی‌های ایران را سازماندهی می‌کنند. همچنین جمهوری اسلامی معترضان در مناطق اقلیت‌های قومی را متهم کرده که به نفع گروه‌های تجزیه طلب فعالیت انجام می‌دهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بربوک که همزمان با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در عراق حضور پیدا کرده، در این دیدار تاکید کرد: «بزرگترین اقتصاد اروپا خواهان همکاری عمیق‌تر با عراق است.» او ادامه داد که در مورد امنیت و ثبات عراق، مساله‌ ایزدی‌ها و همکاری در مورد تغییرات اقلیمی گفتگو خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشتی رویایی صدام حسین که هرگز با آن سفر نکرد

سفر نخست‌وزیر عراق به تهران؛ تلاش طرفین برای بیان مواضع در جریان حملات سپاه به اقلیم کردستان

ادامه حملات سپاه به اقلیم کردستان عراق؛ ایران خواستار «خلع سلاح احزاب کرد ایرانی» شد