۹ پلیس در حمله انتحاری در جنوب غربی پاکستان کشته شدند

کامیون آسیب دیده در محل حمله انتحاری در شهر «سیبی»، منطقه‌ای در استان بلوچستان پاکستان
کامیون آسیب دیده در محل حمله انتحاری در شهر «سیبی»، منطقه‌ای در استان بلوچستان پاکستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک بمبگذار انتحاری روز دوشنبه با یک موتور سیکلت به کامیون پلیس در جنوب غربی پاکستان کوبید و در نتیجه آن ۹ پلیس کشته شدند. هیچ گروهی مسئولیت حمله روز دوشنبه را برعهده نگرفته است.

آگهی

به گفته سخنگوی پلیس پاکستان، یک بمبگذار انتحاری روز دوشنبه با یک موتور سیکلت به کامیون پلیس پاکستان در جنوب غربی این کشور کوبید و در نتیجه آن ۹ پلیس کشته شدند.

محمودخان نوتی زایی، سخنگوی پلیس به خبرگزاری رویترز گفت که این حمله در شهر «سیبی» رخ داده است. سیبی شهری در حدود ۱۶۰ کیلومتری شرق «کویته» مرکز استان بلوچستان است.

مقامات بیمارستان گفته‌اند که این در این حمله حداقل ۷ پلیس نیز زخمی شده‌اند.

هیچ گروهی مسئولیت حمله روز دوشنبه را برعهده نگرفته است. چریک‌های قومی بلوچ ده‌ها سال است که با دولت می‌جنگند و آن را به بهره‌برداری از منابع غنی گازی و معدنی بلوچستان متهم می‌کنند.

عبدالحی عامر، یکی از مقامات ارشد پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: «بمبگذار انتحاری سوار یک موتور سیکلت بود و از پشت به کامیون برخورد کرد.»

«شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای که توسط دفترش منتشر شد گفت: «تروریسم در بلوچستان بخشی از برنامه پلید برای بی‌ثبات کردن کشور است.»

پاکستان با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی و همچنین بدتر شدن وضعیت امنیتی‌اش مواجه است.

از زمانی که طالبان افغانستان کنترل کابل را در اوت ۲۰۲۱ دوباره به دست گرفت، حملات در پاکستان افزایش یافته است. چرا که این وضعیت، باعث تحرک بیشتر گروه‌های شبه نظامی در امتداد مرزهای این کشور که همیشه با نیروهای امنیتی درگیر بودند شده است.

ماه گذشته در اثر حمله یک جوخه انتحاری گروه «تحریک طالبان پاکستان» به یک مجتمع پلیس در شهر بندری کراچی پنج نفر کشته شدند. این حادثه تنها چند هفته بعد از انفجار بمب در مسجد پلیس در شهر پیشاور رخ داده بود. در این حادثه ۸۰ افسر پلیس کشته شدند.

بلوچستان که با ایران و افغانستان هم‌مرز است، بزرگترین، کم‌جمعیت‌ترین و فقیرترین استان پاکستان محسوب می‌شود. این شهر منابع طبیعی فراوانی دارد، اما مردم محلی مدت‌هاست که مدعی هستند سهم عادلانه‌ای از این ثروت دریافت نمی‌کنند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

تنش‌ها با سیل سرمایه‌گذاری چین تحت پروژه «یک کمربند، یک جاده» پکن بیشتر شده است. چرا که مردم محلی می‌گویند چیزی از این سرمایه‌گذاری به آنها نرسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت حمله انتحاری در راهپیمایی پاکستان را برعهده گرفت؛ شمار قربانیان به ۵۴ نفر افزایش یافت

پلیس پاکستان ۲۳ نفر «از جمله چند مقام امنیتی» را در ارتباط با انفجار پیشاور دستگیر کرد

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد