شمار قربانیان حمله انتحاری در پیشاور پاکستان به ۱۰۰ نفر رسید

مقامات امنیتی و نیروهای امدادی در محل حمله انتحاری، در پیشاور پاکستان
مقامات امنیتی و نیروهای امدادی در محل حمله انتحاری، در پیشاور پاکستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اکثر قربانیان و زخمی‌ها ماموران پلیس هستند

آگهی

بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار حمله انتحاری به مسجدی در پیشاور پاکستان همچنان ادامه دارد. این حمله در داخل مقر پلیس در شمال غرب پاکستان رخ داد و تا کنون ۱۰۰ کشته و ۲۲۱ زخمی برجای گذاشته است.

این انفجار روز دوشنبه هنگام نماز ظهر در این مکان بسیار حساس شهر رخ داد که حدود پنجاه کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد. وضعیت امنیتی در ماه‌های اخیر در پاکستان بدتر شده است.

بلال احمد فیضی، سخنگوی اورژانس پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «امروز صبح، آخرین قسمت سقف فروریخته را برمی‌داریم تا بتوانیم اجساد بیشتری را پیدا کنیم، اما نسبت به پیدا کردن افراد زنده امید چندانی وجود ندارد.»

اکثر قربانیان و زخمی‌های این حمله انتحاری ماموران پلیس پاکستان هستند.  

غلام‌علی، والی ایالت «خیبر پختونخوا» که پشاور پایتخت آن است روز گذشته از مجروح شدن ۱۵۰ نفر خبر داده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

وضعیت امنیتی در پاکستان به ویژه از زمانی که طالبان در اوت ۲۰۲۱ قدرت را در افغانستان به دست گرفت، بدتر شده است.

پس از چندین سال آرامش نسبی، حملات با قدرتی تازه از سر گرفته شده است، آن هم به رهبری گروه طالبان پاکستان، گروه داعش خراسان یا گروه‌های تجزیه‌طلب بلوچ.

مقر پلیس در پیشاور یکی از امنیتی‌ترین مناطق این شهر است. این مکان همچنین محل استقرار سازمان‌های اطلاعاتی مختلف است. به گفته پلیس، انفجار در صف دوم نمازگزاران رخ داده است.

بعد از این حادثه، پایتخت و سایر نقاط این کشور و به ویژه قسمت‌های مرزی با افغانستان تحت هشدار امنیتی شدید قرار گرفته‌اند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای گفت: «تروریست‌ها می خواهند با هدف قرار دادن افرادی که وظیفه خود را برای دفاع از پاکستان انجام می دهند، رعب و وحشت ایجاد کنند. کسانی که با پاکستان می‌جنگند از روی زمین محو خواهند شد.»

این حمله در همان روزی رخ داد که قرار بود محمدبن زاید آل نهیان، رییس‌ امارات عربی متحده به اسلام‌آباد سفر کند. سفر او در آخرین لحظه در روز دوشنبه به دلیل هوای بارانی به طور رسمی لغو شد.

پیشاور در نیمه اول دهه ۲۰۱۰ توسط حملاتی که تقریبا هرروز رخ می‌داد، ویران شد. اما امنیت در سال‌های اخیر رو به بهبود بود که در چند ماه گذشته دوباره خراب شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

مارس ۲۰۲۲، حمله‌ای انتحاری که توسط گروه داعش خراسان در مسجد شیعیان پیشاور رخ داد، ۶۴ کشته برجای گذاشت. این مرگبارترین حمله در پاکستان از سال ۲۰۱۸ بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی واژگون شدن قایق در پاکستان دست‌کم ۱۰ کودک جان باختند

سقوط اتوبوس به دره در پاکستان جان ۴۰ نفر را گرفت

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت