یک شرکت آلمانی در تدارک راه‌اندازی کارخانه تولید تانک در اوکراین است

تانک‌های لئوپارد آلمانی
تانک‌های لئوپارد آلمانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیمیتری مدودف تهدید کرده است که در صورت نهایی شدن این طرح کشورش با رگباری از موشک‌های روسی کالیبر و دیگر سلاح‌های آتش‌زا به استقبال مراسم افتتاح کارخانه خواهد رفت.

آگهی

رئیس یک گروه تولید کننده تجهیزات نظامی و دفاعی در آلمان می‌گوید در تدارک و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید تانک در اوکراین است که این کشور در حال حاضر برای مقابله با تهاجم نظامی روسیه سخت به آن نیاز دارد.

آرمین پاپرگر، رئیس شرکت آلمانی راین متال که در زمینه صنایع دفاعی فعالیت دارد از مذاکراتی «امیدبخش» با کی‌یف بر سر ساخت کارخانه تولید تانک در اوکراین خبر داده است.

وی این موضوع را در گفتگو با نشریه آلمانی «راینیشه پُست» مطرح کرد و گفت: ««یک شعبه از کارخانه راین‌متال را می توان با حدود ۲۰۰ میلیون یورو در اوکراین برای تولید سالانه دست کم ۴۰۰ تانک جنگی از نوع پانتر راه اندازی کرد.»

وی در این خصوص تصریح کرد که شروع مذاکرات با مقامات اوکراینی امیدبخش بوده و تصمیم‌گیری نهایی در نهایت تا دو ماه دیگر انجام خواهد شد.

به گفته آرمین پاپرگر، واحد تولیدی در اوکراین می تواند «بدون مشکل» از طریق سامانه‌های دفاع ضد هوایی در برابر حملات روسیه محافظت شود.

این در حالی است که دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین و مرد شماره دو شورای امنیت روسیه، پیش از این در پیامی تلگرامی نسبت به راه اندازی کارخانه تولید تانک در اوکراین هشدار داده بود.

آقای مدودف در این پیام تهدید کرده بود که کشورش با رگباری از موشک‌های روسی کالیبر و دیگر سلاح‌های آتش‌زا به استقبال مراسم افتتاح این کارخانه خواهد رفت.

رئیس شرکت راین‌متال در ادامه یادآور شد که اوکراین برای پیروزی در برابر نیروهای روسیه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ تانک نیاز دارد؛ از این لزوم تولید سریع تانک‌های جدید بسیار احساس می‌شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: «حتی اگر آلمان ۳۰۰ تانک لئوپارد۲ متعلق به بوندس‌ور (ارتش آلمان) را در اختیار اوکراین قرار دهد، باز هم برطرف‌ کننده نیازهای موجود نخواهد بود.»

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اواخر ژانویه گذشته سرانجام پس از مدتی تعلل نسبت به ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین چراغ سبز نشان داد.

برلین قصد دارد ۱۸ تانک لئوپارد را از ذخایر بوندس‌ور جمع‌آوری و در قالب ائتلافی از کشورهای سوئد، فنلاند، پرتغال یا لهستان در مجموع (با احتساب تانک‌‌های وعده داده شده از سوی این کشورها) به شکل دو گردان متشکل از ۳۱ تانک لئوپارد روانه اوکراین کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده ارتش اوکراین: تانک‌های فرانسوی چون زره نازکی دارند به درد حملات ما نمی‌خورند

«ربات‌های قاتل» روسیه تانک‌های آبرامز و لئوپارد-۲ را در اوکراین مهار خواهند کرد؟

جایزه‌ برای سربازان روس؛ هر تانک غربی را شکار کنید ۵ میلیون روبل پاداش می‌گیرید