تعداد جان‌باختگان زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۴۱ هزار نفر رسید

زلزله ترکیه و سوریه
زلزله ترکیه و سوریه Copyright AP photo
Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تازه‌ترین به روز رسانی زلزله مهیب ترکیه و سوریه، تعداد افرادی که در پی این زمین‌لرزه در دو کشور جان خود را از دست داده‌اند از مرز ۴۱ هزار نفر نیز گذشت.

آگهی

تعداد جان‌باختگان زلزله در سوریه و ترکیه به بیش از ۴۱ هزار نفر رسید و در هوای سرد زمستان تعداد بیشتری از افراد بی‌خانمان شده‌اند. 

بر اساس آخرین به‌روز رسانی مقام‌های ترکیه در طی ۲۴ ساعت اخیر، ۹ نفر دیگر از زیر آوار نجات یافتند اما بیشتر تمرکز نیروهای امداد و نجات بر رساندن غذا و تامین سرپناه برای مردمی است که در سرمای شدید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. 

رحب طیب اردوغان به مشکلاتی که در واکنش اولیه به زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که در روز ۶ فوریه رخ داد، اذعان کرده اما مدعی شده که در حال حاضر اوضاع در حال کنترل است. 

او در یک سخنرانی تلویزیونی در گفت: «ما با یکی از بزرگترین بلایای طبیعی نه تنها در کشورمان بلکه در تاریخ بشریت روبرو هستیم.» 

نجات یافتگان روز سه شنبه شامل دو برادر ۱۷ و ۲۱ ساله بودند که از یک بلوک آپارتمانی در منطقه قهرمان ماراش بیرون کشیده شدند. همچنین یک زن و مرد سوری با روسری در انتاکیه پس از ۲۰۰ ساعت ماندن زیر آوار نجات پیدا کردند. یکی از امدادگران گفته ممکن است افراد بیشتری زنده پیدا شوند. 

با این حال مقام‌های سازمان ملل گفته‌اند که مرحله نجات در حال پایان است و دیگر تمرکز بر سرپناه، غذا دادن و حمایت از نجات یافتگان خواهد بود. 

حسن سایموآ، پناهنده ای که با خانواده خود در یک زمین بازی در شهر غازیانتپ در جنوب شرقی ترکیه اقامت دارد در خصوص وضعیت خود به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «مردم رنج زیادی می‌کشند. ما برای دریافت چادر و کمک‌هایی از این دست درخواست دادیم اما تاکنون چیزی دریافت نکرده‌ایم.» 

سایموآ و دیگر سوری‌هایی که از جنگ در کشور خود فرار کرده و در غازیانتپ پناه گرفته بودند، در اثر زلزله بی‌خانمان شده‌اند و از ملحفه‌های پلاستیکی، پتو و مقوا برای برپاکردن چادرهای موقت استفاده می‌کنند.

هانس هنری پی کلوگه، مدیر سازمان بهداشت جهانی در اروپا می‌گوید: «نیازها بسیار زیاد هستند و ساعت به ساعت افزایش می‌یابند. حدود ۲۶ میلیون نفر در هر دو کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد مسائل بهداشتی در حال ظهور مرتبط با هوای سرد، بهداشت و بهداشت و گسترش بیماری‌های عفونی وجود دارد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله مرگبار ترکیه و سوریه؛ قربانیان انطاکیه در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده می‌شوند

تصاویری از ویرانی‌های زمین‌لرزه سوریه؛ «جنگ‌زدگان زلزله‌زده‌ای که به حال خود رها شده‌اند»

رانش زمین در معدن طلا در ترکیه و مفقود شدن ۹ کارگر؛ پلیس ۴ نفر را بازداشت کرد