تحولات ایران؛ اعتراض به سخنرانی امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

U.N. Human Rights Council
U.N. Human Rights Council Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه از نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی خود موسوم به «عقاب ۴۴» رونمایی کرد که «قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی را دارد».

آگهی

اعتراضات ایران که با تجمع مردم خشمگین در ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) مقابل بیمارستان محل درگذشت مهسا امینی آغاز شده بود، وارد صد و چهل و چهارمین روز خود شده است و با وجود سرکوب‌های گسترده داخلی، تحولاتی که در سطح بین‌الملل در ارتباط با ایران رقم می‌خورد مانع از خاموش شدن آتش اعتراضات در بیش از چهار ماه اخیر شده است.

از جمله آخرین تحولات در این راستا، درخواست فعالان حقوق بشری از همه کشورهای دموکراتیک برای بایکوت سخنرانی حسین امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل و اعطای جایزه حقوق بشر هامبورگ به مسیح علینژاد به دلیل تلاش‌هایش در راستای دفاع از حقوق زنان ایران  و درخواست دوباره او از کشورهای غربی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی بود.

اخبار دریافتی از داخل ایران نیز از تداوم برگزاری تجمعات پراکنده در کشور در کنار سوزاندن عکس‌ها و بنرهای متعلق به مقامات حکومتی حکایت دارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از رویدادهای ایران در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا امیرعبداللهیان نمی‌توانست به زبان فارسی در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند؟

تحولات ایران؛ میرحسین موسوی خواستار «برگزاری همه‌پرسی» و «تغییر قانون اساسی» شد

تحولات ایران؛ صدها شخصیت بین‌المللی خواستار حمایت از معترضان در ایران شدند