تحولات ایران؛ دادگستری فارس از صدور کیفرخواست برای ۷ ورزشکار در پرونده بمب‌گذاری در شیراز خبر داد

دادگستری استان فارس
دادگستری استان فارس Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگستری استان فارس در حالی اتهام این ورزشکاران را «اقدام علیه امنیت ملی» خوانده که پیش از این رسانه‌های حکومتی با پخش تصاویری از اعترافات اجباری مدعی شده بودند که این افراد در اجرای پروژه بمب‌گذاری در شهر شیراز نقش داشته‌اند.

آگهی

پس از گذشته چندین ماه از زمان جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد و شکل‌گیری اعتراضات سراسری در ایران همچنان اثرات و تبعات این ماجرا در داخل کشور و همچنین در سطح بین‌الملل ادامه دارد. 

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی همچنان به روند دستگیری، بازداشت و احضار مخالفان و فعالین مدنی ادامه می‌دهند و صدور احکام سنگین برای دستگیرشدگان اعتراضات اخیر از سوی قوه قضائيه ادامه دارد. 

درخواست‌ها و فشارهای بین‌المللی برای توقف اجرای حکم اعدام همچنان ادامه دارد و کشورهای مختلف از رهبران جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا به روند سرکوب معترضان خاتمه دهند. 

همزمان بازیگران، هنرمندان و کارگردانان مطرح سینمای ایران در بیانیه‌هایی اعلام کردند که در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی‌کنند. در تازه‌ترین مورد علی نصیریان، بازیگر شناخته شده و مطرح ایرانی در نامه‌ای از مسئولان برگزاری این جشنواره خواسته که نام او را در فهرست افراد حاضر در این رویداد سینمایی قرار ندهند. 

همچنین دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست برای ۷ ورزشکار شیرازی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی خبر داد. 

وضعیت اینترنت در کشور کماکان بحرانی گزارش می‌شود و کاربران برای دسترسی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مشکلات فراوانی رو به رو هستند.

روند افزایشی قیمت‌ها هم در بازارهای ایران استمرار دارد و تلاش‌های دولت برای کنترل قیمت ارز نیز به نظر بی‌نتیجه باقی مانده است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از رویدادهای ایران در روز یکشنبه نهم بهمن (۲۹ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرهاد میثمی با وجود کاهش وزن شدید بر اثر اعتصاب غذا: همچنان بر سر خواسته‌هایم ایستاده‌ام

اعتراضات ایران؛ مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در همبستگی با معترضان ایرانی تصویب کرد

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران