دومین تیراندازی مرگبار در دو روز گذشته در کالیفرنیا هفت کشته برجای گذاشت

محل تیراندازی در کالیفرنیا
محل تیراندازی در کالیفرنیا Copyright Karl Mondon/Bay Area News Group 2022
Copyright Karl Mondon/Bay Area News Group 2022
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفت نفر در دو تیراندازی مرتبط روز دوشنبه در حوالی سانفرانسیسکو در منطقه ساحلی جنوب کالیفرنیا کشته شدند. مظنون در بازداشت به سر می‌برد.

آگهی

به گفته مقامات آمریکایی، هفت نفر در دو تیراندازی مرتبط به هم در روز دوشنبه در حوالی سانفرانسیسکو در منطقه ساحلی جنوب کالیفرنیا کشته شدند. مظنون این حمله در بازداشت به سر می‌برد.

به گفته پلیس شهر سن‌متئو، حمله نخست چهار کشته و یک مجروح در یک مزرعه قارچ در ساعت ۱۴:۲۲ به وقت محلی برجای گذاشت و کمی بعد جسد سه نفر دیگر چند مایل دورتر در یک گاراژ کامیون کشف شد. این تیراندازی‌ها در حومه هف‌ مون بی (Half Moon Bay)، شهری ساحلی در ۴۸ کیلومتری جنوب سانفرانسیسکو رخ داد.

مهاجم مردی ۶۷ ساله به نام ژائو چونلی معرفی شده است. به گفته پلیس هنوز انگیزه‌ این اقدام او مشخص نیست.

AFP
ژائو چونلیAFP

کریستینا کورپوس، کلانتر شهر سن‌متئو، گفت که آقای چونلی دو ساعت پس از این تیراندازی‌ها در ساعت ۱۶:۴۰ به وقت محلی به کلانتری شهر سن‌متئو رفت و خود را تسلیم پلیس کرد. او از یک تپانچه نیمه خودکار در این تیراندازی استفاده کرده و اکنون با پلیس همکاری می‌کند.

خانم کورپوس با ذکر این که وضعیت هشتمین قربانی این حادثه وخیم و در بیمارستان بستری است، افزود: «این‌ گونه تیر‌اندازی‌ها وحشتناکند. ما معمولا از خبر این اتفاق‌ها را در جاهای دیگر می‌شنویم اما امروز در شهر خودمان، سن متئو رخ داده است.» 

Jeff Chiu/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
کریستینا کورپوس، کلانتر شهر سن‌متئوJeff Chiu/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

این ششمین تیراندازی گسترده کشور در سال جاری بود. روز شنبه ۱۱ نفر در حادثه تیراندازی در یک سالن رقص در جنوب ایالت کالیفرنیا کشته شدند. 

گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا در توئیتی نوشت: «در بیمارستان به ملاقات قربانیان حادثه تیراندازی پیشین رفته بودم که خبر این تیراندازی را شنیدم. تراژدی پشت تراژدی.»

به گفته یکی از اعضای شورای شهر هف‌ مون بی، قربانیان این حادثه کارگران مزرعه چینی‌تبار بوده‌اند.

ایالت کالیفرنیا برای نخستین بار سال نو چینی را امسال به طور رسمی جشن گرفت. اما این دو تیراندازی این جشن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داد. بر اساس گزارش‌ها در هر دو تیراندازی اکثر قربانیان چینی‌ یا آسیایی‌تبار بوده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی مرگبار همزمان با سال نوی چینی در کالیفرنیا دستکم ۱۰ کشته برجای گذاشت

تیراندازی در کالیفرنیا؛ ۶ نفر از جمله یک نوزاد و مادر نوجوانش کشته شدند

علائم روانی و عوامل اجتماعی؛ روانشناسان جنایی پاسخ می‌دهند: چگونه شخصی تبدیل به قاتل سریالی می‌شود؟