بازرسی از منزل بایدن؛ باز هم اوراق «طبقه‌بندی‌شده» کشف شد

بازرسان اف‌بی‌آی در بیرون از منزل آقای بایدن به تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳.
بازرسان اف‌بی‌آی در بیرون از منزل آقای بایدن به تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان بازرسی کامل منزل آقای بایدن در ایالت دلاور، وزارت دادگستری این کشور مجددا توانسته اسنادی ممهور به مهر اطلاعات «طبقه بندی شده» را پیدا کند.

آگهی

یکی از وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که در جریان اجازه بازرسی از منزل آقای بایدن در ایالت دلاور، وزارت دادگستری این کشور مجددا توانسته اسنادی ممهور به مهر اطلاعات «طبقه بندی شده» را پیدا کند.

آقای بایدن روز پنجشنبه کشف اسناد محرمانه قبلی را کم‌اهمیت جلوه داده بود و در بخشی از سخنانش، جنجال‌ پیرامون کشف این اسناد را «گرد و خاک» خوانده بود و گفته بود که «چیزی نیست.»

در جریان جدیدترین بازرسی از منزل آقای بایدن، شش پرونده پیدا شد که در این بین برخی از آن‌ها محرمانه بوده است.

برخی از این اوراق مربوط به دوران نمایندگی آقای بایدن در مجلس سنا و برخی دیگر نیز مربوط به دوران تصدی او در مقام معاونت رئیس‌جمهوری در دولت آقای اوباما بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته باب بائر وکیل شخصی جو بایدن، بازرسی منزل رئیس جمهوری آمریکا از ساعت ۹:۴۵ صبح آغاز شد و حدود ۱۳ ساعت به طول انجامید.

آقای بائر دراین خصوص گفت که وزارت دادگستری تمام خانه رئیس جمهور را بازررسی کرد و دسترسی به کلیه مدارک اعم از یادداشت‌های شخصی دست‌نویس، پرونده‌ها، اوراق، یادگاری‌ها و برنامه‌های کاری مربوط یه سالیان قبل نیز برای بازرسان فراهم شده بود.

به گفته وکیل شخصی رئیس جمهوری فعلی آمریکا،‌ پس از اینکه مشخص شد در دفاتر کار قبلی آقای بایدن اسنادی محرمانه یافت شده است، این پیشنهاد مطرح شد که دسترسی سریع به خانه او نیز فراهم شود تا وزارت دادگستری آمریکا اجازه داشته باشد کل ساختمان را بازرسی کند.

بازرسی از منزل آقای بایدن در حالی صورت گرفت که یک هفته پیش نیز شش سند طبقه بندی شده مربوط به دوران معاونت رئیس جمهوری آقای بایدن در کتابخانه خانگی او یافت شد. علاوه بر این اسناد محرمانه، تقریباً سه ماه پیش نیز تعدادی سند طبقه‌بندی شده دیگر در دفتر سابق وی در اندیشکده دانشگاه پنسیلوانیا در واشنگتن پیدا شده بود.

محتویات اسناد هنوز علنی نشده است

در مورد محتویات اسناد یافت شده روز جمعه، هنوز اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی در مورد محتوای اسناد پیشین گفته بودند که شامل «یادداشت‌های اطلاعاتی و مطالب توجیهی» در ارتباط با کشورهای اوکراین، ایران و بریتانیا و نیز مدارک خانوادگی و شخصی آقای بایدن بوده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش اقامتگاه دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور را نیز تفتیش کرده بود. دونالد ترامپ پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود حاضر نشده بود اسناد محرمانه‌ای را که در اختیار داشت با وجود درخواست وزارت دادگستری به آرشیو ملی ایالات متحده تحویل دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی مرگبار همزمان با سال نوی چینی در کالیفرنیا دستکم ۱۰ کشته برجای گذاشت

دیدار وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا؛ «رفتارهای خشونت آمیز ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند»

روایت پمپئو از صلح آمریکا-طالبان و مقایسه غنی-زلنسکی؛ امرالله صالح: آمریکا شیاد است