توصیه واشنگتن به اوکراین: تا زمان دریافت تسلیحات جدید و آموزش نیروها از حمله بزرگ دست بکشید

نظامیان اوکراینی سوار بر تانک
نظامیان اوکراینی سوار بر تانک Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرده بود که به زودی صدها خودروی زرهی را برای استفاده در نبرد‌های جاری علیه نیروهای روسیه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

آگهی

مقامات ارشد ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده‌اند که تا پیش از دریافت آخرین کمک تسلیحاتی آمریکا و آموزش کامل نیروها برای استفاده از این تجهیزات، حمله بزرگ علیه ارتش روسیه را به عقب بیاندازد.

خبرگزاری رویترز این موضوع را به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن که نخواست فاش شود گزارش کرده است.

منبع یاد شده همچنین روز جمعه در گفتگو با جمعی از خبرنگاران گفت ایالات متحده در حال حاضر و در بحبوحه اختلاف‌ها با آلمان بر سر ارسال تانک به اوکراین همچنان بر تصمیم خود مبنی بر عدم تحویل تانک‌های آبرامز به کی‌یف پایبند است.

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا که به تازگی بسته جدید کمک تسلیحاتی ۲.۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کرده در پاسخ به این سوال خبرنگاران در کاخ سفید که آیا از قصد لهستان برای تحویل تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به کی‌یف حمایت می‌کند گفت: «اوکراین تمام کمک‌های لازم را دریافت خواهد کرد.»

رویترز به نقل از یک مسئول ارشد دولت جو بایدن آورده است که مذاکرات ایالات متحده با اوکراین در باره انجام هرگونه ضد حمله، به حصول اطمینان از اختصاص زمان کافی برای آموزش نحوه استفاده از تسلیحات جدید ارسالی از سوی آمریکا نزد نظامیان اوکرینی مشروط شده است.

مقامات آمریکایی بر این باورند که اگر نیروهای اوکراینی به تسلیحات جدید مجهز شوند و برای استفاده از آنها به خوبی آموزش ببینند، در انجام حمله موفق‌تر خواهند بود.

ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرده بود که به زودی صدها خودروی زرهی را برای استفاده در نبرد‌های جاری علیه نیروهای روسیه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

یک هیات عالی رتبه ایالات متحده شامل وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به همین منظور طی روزهای اخیر برای گفتگو با مقامات اوکراینی به کی‌یف سفر کرده بودند.

مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود همچنین یادآور شده است که به اعتقاد واشنگتن، اوکراین منابع قابل توجهی را برای دفاع از شهر باخموت هزینه کرده اما احتمال زیادی وجود دارد که روس‌ها در نهایت نظامیان اوکراینی را از آن شهر بیرون کنند.

وی سپس تاکید کرد که حتی اگر این اتفاق به زودی روی دهد به هیچ وجه منجر به تغییر استراتژیک در میدان نبرد نخواهد شد.

به گفته این مقام آمریکایی، یکی از ملاحظات اوکراینی‌ها این است که چقدر می‌خواهند برای دفاع از باهموت هزینه کنند در حالی که همزمان برای بیرون راندن روس‌ها از مناطق تحت اشغال در جنوب آماده می‌شوند.

آمریکا همچنین به اوکراین توصیه کرده که از تلاش برای مقابله به مثل در تبادل آتش سنگین توپخانه با ارتش روسیه دست بکشد زیرا مسکو در این نبرد فرسایشی امتیاز بیشتری به دست خواهد آورد.

مقام ارشد کاخ سفید می‌گوید تازه‌ترین بسته کمک تسلیحاتی ایالات متحده شامل خودروهای زرهی است، زیرا به اوکراین کمک می کند تا نحوه مبارزه خود را تغییر دهد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع آلمان روز جمعه ضمن رد این ادعا که برلین به طور یکجانبه مانع ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین شده است، گفت که دولت آماده است تا در صورت توافق میان متحدان، به سرعت برای ارسال آنها اقدام کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر عراق برای گفتگو با ماکرون بر سر انرژی و امنیت به فرانسه سفر می‌کند

بخشی از مهمات و تسلیحات جنگی اوکراین از انبار آمریکا در اسرائیل تامین می‌شود

جنگ اوکراین؛ بریتانیا ۱۰ هزار پهپاد به کی‌یف می‌دهد؛ زلنسکی به ترکیه سفر می‌کند