پوتین: در پیروزی روسیه «شک» ندارم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای پوتین در حالی یازده ماه پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین همچنان دم از پیروزی می‌زند که نیروهایش طی ماه‌های گذشته بویژه در جبهه‌های جنوبی متحمل شکست‌های نظامی سنگین شدند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که نسبت به پیروزی کشورش در تهاجم نظامی علیه اوکراین هیچ «شکی» ندارد.

این سخنان اطمینان‌بخش آقای پوتین نسبت به پیروزی در جنگ در حالی ایراد می‌شود که حدود یک سال از شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و نظامیان روس تاکنون چنین شکست بزرگ نظامی را در این مخاصمه متحمل شده‌اند.

رئیس کرملین که در حاشیه بازدید از یک مجمتع صنایع نظامی در سن‌پترزبورگ سخن می‌گفت در ادامه تاکید کرد پیروزی در جنگ جاری «تضمین شده» و وی نسبت به آن شکی ندارد.

به گفته آقای پوتین، آنچه اکنون می تواند به روسیه کمک کند، «وحدت و یکپارچگی شهروندان، شجاعت و دلاوری سربازان (...) و البته نحوه عملکرد بخش نظامی و صنعتی» این کشور است.

ولادیمیر پوتین در سخنان روز چهارشنبه خود بار دیگر تاکید کرد که از نظر او، روسیه با یک «رژیم نئونازی» در اوکراین مقابله می‌کند.

وی که پیش‌تر نیز این موضوع را به عنوان یکی از دلایل انجام «عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین» پیش کشیده بود تاکید کرد که «کمک به ساکنان شرق جدایی طلب اوکراین» را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه سپس با تکرار این موضوع که «ما نمی‌توانیم از آنها محافظت نکنیم»، تاکید کرد که «پیروزی از آن ما خواهد بود.»

آقای پوتین در حالی یازده ماه پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین همچنان دم از پیروزی می‌زند که نیروهایش طی ماه‌های گذشته بویژه در جبهه‌های جنوبی متحمل شکست‌های نظامی سنگین شدند.

رئیس جمهوری روسیه در مواجهه با مشکلات و ناکامی‌هایی که نظامیان تحت امرش اندکی پس از آغاز جنگ در میادین نبرد با آن مواجه شدند دستور بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره و حمله به زیرساخت‌های حیاتی تامین انرژی در اوکراین را صادر کرد.

ارتش روسیه و مزدوران گروه واگنر هفته گذشته اعلام کردند که شهر سولدار در شرق اوکراین واقع در نزدیکی شهر باهموت را که روس‌ها از ماه‌ها پیش در تلاش برای تصرف آن هستند، فتح کرده‌اند؛ ادعایی که کی‌یف تا آخرین لحظات همچنان بر رد آن تاکید کرد.

پس از تاکید مسکو بر تصرف شهر سولدار، ولادیمیر پوتین از آنچه وی «پویایی مثبت» در جبهه‌ها خواند، استقبال کرد و یادآور شد که «همه چیز طبق برنامه‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش در حال انجام است.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه: روسیه مشارکت خود در «پیمان استارت نو» را تعلیق می‌کند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند