اعتراض‌های ایران؛ پارلمان بریتانیا از افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت کرد

پارلمان بریتانیا
پارلمان بریتانیا Copyright ANDY BAILEY/AFP
Copyright ANDY BAILEY/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واکنش‌های جهانی به سرکوب معترضان ایرانی و صدور احکام اعدام و زندان از سوی قوه قضائیه در حالی ادامه دارد که ۱۱۹ روز از آغاز اعتراض‌ها در ایران می‌گذرد.

آگهی

واکنش‌های جهانی به صدور احکام اعدام و زندان معترضان ایرانی از سوی قوه قضائیه، در حالی ادامه دارد که ۱۱۹ روز از آغاز اعتراض‌ها در ایران می‌گذرد. 

مقامات ایران تاکنون حکم اعدام چهار نفر از معترضان را اجرا کرده‌اند و نگرانی‌ها از اجرای حکم اعدام دیگر محکومان نیز افزایش یافته است. 

برخی گزارش‌ها حاکی است که چهارشنبه‌شب چند دستگاه ماشین گارد ویژه و آمبولانس، در برابر زندان رجایی شهر در کرج مستقر شده بود. استقرار این نیروها بویژه پس از آن انجام شد که شماری از معترضان در شب‌های پیش از آن در اعتراض به صدور احکام اعدام و احتمال اجرای قریب الوقوع برخی از آنها در برابر زندان رجایی شهر تجمع کردند.

روز پنج‌شنبه همچنین بدن بی‌جان محمد مرادی، دانشجوی ایرانی ساکن شهر لیون فرانسه که با هدف توجه جهانیان به آنچه در ایران می‌گذرد خودکشی کرده بود، با حضور جمعی از ایرانیان ساکن این شهر به خاک سپرده شد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از تحولات مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟