صد و دهمین روز اعتراضات ایران؛ نشریه فارین پالیسی: انقلاب در ایران تمام نشده است

Photo
Photo Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز سه‌شنبه ۱۳ دی (۳ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

آگهی

صد و دهمین روز اعتراضات ایران درحالی آغاز می‌شود که معترضان شب گذشته، همزمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، در مناطق مختلف تهران از جمله بلوار فردوس، سعادت آباد، زعفرانیه و چند شهر دیگر شعارهای ضد حکومتی سردادند و بنرهای قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

شهرهای مهاباد و سنندج نیز شامگاه دوشنبه صحنه تظاهرات پراکنده علیه حکومت جمهوری اسلامی بود و مردم با تجمع از معترضان جوانرود حمایت کردند. در مهاباد که روز دوشنبه شاهد برگزاری مراسم چهلم شمال خدیری‌پور، یکی از معترضان کشته شده در اعتراضات جاری بود، تجمع‌های اعتراضی تا نیمه شب ادامه داشت و معترضان با افروختن آتش و بستن چند خیابان شعار سردادند.  

روز گذشته با تایید حکم اعدام محمد بروغنی، معترض ۱۹ ساله توسط دیوان عالی کشور، نگرانی‌ها درباره خطر اعدام قریب‌الوقوع وی افزایش یافته است. آلما دوفور، نماینده پارلمان فرانسه کفالت سیاسی وی را برعهده گرفته و سازمان عفو بین‌الملل خواستار توقف فوری حکم اعدام او شده است.

نشریه تلگراف شب گذشته در گزارشی فاش کرد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پس از ۱۰ نقشه برای آدم‌ربایی یا قتل افراد در سال گذشته قرار است در بریتانیا رسما به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود. تام توگندات، وزیر امنیت و سوئلا براورمن وزیر کشور بریتانیا هر دو از این اقدام حمایت کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده این خبر رسما اعلام شود.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز سه‌شنبه ۱۳ دی (۳ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جمشید چاکسی از نقش «فساد و قوانین سختگیرانه» جمهوری اسلامی در شکل‌گیری اعتراضات اخیر می‌گوید

ادامه اعتراضات ایران؛ مولوی عبدالحمید: هیچ حاکمی در دنیا اختیار مطلق ندارد

طرح طبقاتی کردن اینترنت؛ مردم عادی همچنان به‌دنبال دور زدن فیلترینگ