اعتراض‌های ایران؛ وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی: مخالفان به دنبال براندازی هستند

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای از «شناسایی بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان و دستگیری عناصر اصلی شبکه» خبر داد

آگهی

بیش از صد روز از اعتراضات در ایران می‌گذرد و تجمع‌های مردمی در داخل کشور همچنان پابرجاست. 

با شروع سال نو میلادی، چندی از مخالفان در تبعیدِ جمهوری اسلامی سال ۲۰۲۳ را سال «پیروزی» علیه نظام عنوان کردند و در صفحات اجتماعی خود، برای سال جدید پیام مشترک منتشر کردند.

ناآرامی در شهرهای مختلف ایران همچنان در جریان است و در یکی از آخرین واکنش‌های داخلی، سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد: «اساسا نظام سلطه هیچ زمان به دنبال مهار یا تضعیف ایران نبوده بلکه به دنبال براندازی بوده است.» او در قسمتی از صحبت‌هایش نیز گفت که «در اغتشاشات اخیر، به‌شکلی در رسانه‌هایشان جلو رفتند که خودشان هم تصور کردند انقلابی در حال رخ دادن است».

در ادامه نیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای از «شناسایی بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان و دستگیری عناصر اصلی شبکه» خبر داد.

در متن اطلاعیه اینطور آورده شده است که «۶ نفر از عناصر اصلی شبکه، در سلسله عملیاتی همزمان و در چند استان کشور، بازداشت و ۱۰ نفر احضار و تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه تحت تعقیب می‌باشند». 

وزارت اطلاعات، سرکرده این گروه را «علی‌محمد دولتی فرزند غلامحسین» معرفی کرده است که دفاتر و موسساتی در کشورهای «امارات و هلند» دارد. 

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز دوشنبه ۱۲ دی (دوم ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات ایران؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان: «روحانیون در راس کار نباشند بهتر است»

اعتراضات ایران؛ نخست وزیر ایتالیا: دیگر نمی‌توانیم آنچه را که در ایران می‌گذرد تحمل کنیم

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند