اعتراضات ایران؛ نخست وزیر ایتالیا: دیگر نمی‌توانیم آنچه را که در ایران می‌گذرد تحمل کنیم

اعتراضات ایران
اعتراضات ایران Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از فعالین فضای مجازی حامی جمهوری اسلامی در توییتر، توییت‌هایی انتقادی از ابراهیم رئيسی، از او خواستند به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت دلار از سمت خود استعفا دهد.

آگهی

با وجود گذشت بیش از صد روز از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، همچنان اعتراضات، حال و هوای امنیتی و واکنش‌های بین‌المللی به جنبش «زن، زندگی، آزادی» همچنان ادامه دارد. 

هرچند تجمعات اعتراضی و دانشجویی در مقایسه با ماه‌های قبل کمرنگ‌تر شده اما نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی در خصوص مجازات و اعدام برخی از معترضان افزایش یافته است.  با ادامه سرکوب‌ها و بازداشت‌های فعالین مدنی و دانشجویی از سوی مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی، واکنش‌های بین‌المللی نسبت به این رویکرد مقام‌های تهران نیز ادامه دارد.

روند افزایش قیمت ارز هم به شکل صعودی نیز ادامه دارد و قیمت هر دلار آمریکا به بیش از ۴۴ هزار تومان رسیده است. همچنین برخی از کاربران اصولگرا در توییتر، توییت‌هایی با مضمون درخواست استعفای ابراهیم رئیسی به اشتراک گذاشته‌اند. همچنین هشتگ #رئيسی_استعفا نیز در توییتر در حال افزایش است. هرچند معترضان این رویه را سیاست دستگاه‌های امنیتی و نیروهای سایبری وابسته به جمهوری اسلامی خوانده‌اند. 

اختلال در اینترنت همچنان جدی گزارش می‌شود و کاربران در داخل ایران با دشواری‌های بسیاری برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان رو به رو هستند.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز پنجشنبه ۸ دی (۲۹ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض‌های ایران؛ وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی: مخالفان به دنبال براندازی هستند

شبکه خانه‌های امن؛ گزارش سی‌ان‌ان از همراهی متفاوت مردم در اعتراضات ایران

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران