نگرانی از شیوع دوباره کرونا؛ محدودیت‌های اروپا برای مسافرانی که از چین می‌آیند

با شیوع ویروس کرونا در چین، نگرانی‌ها از انتقال دوباره بیماری کووید از سوی مسافران چینی به اروپا افزایش یافته است
با شیوع ویروس کرونا در چین، نگرانی‌ها از انتقال دوباره بیماری کووید از سوی مسافران چینی به اروپا افزایش یافته است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشورهای اروپایی محدودیت‌ها و قوانینی را برای مسافرینی که از چین وارد قاره سبز می‌شوند وضع کرده‌اند تا از این طریق بتوانند از شیوع دوباره ویروس کرونا جلوگیری کنند.

آگهی

در پی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین، کشورهای اروپایی قصد دارند اقدامات سخت گیرانه‌ای برای ورود مسافران از این کشور در شرق آسیا اجرایی کنند. 

فرانسه، اسپانیا و بریتانیا اعلام کردند که از مسافرانی که از چین وارد این کشورها می‌شوند تست‌های پی‌سی‌آر گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مواردی از بیماران کوویدی از چین به قاره سبز منتقل نمی‌شود. 

دولت فرانسه از شهروندان خود خواسته از سفرهای غیرضروری به چین خودداری کنند همچنین الزام استفاده از ماسک در پروازهای چین به فرانسه بار دیگر برقرار شده است. مقام‌های بهداشتی فرانسه همچنین قرار است آزمایش‌های تصادفی پی‌سی‌آر را در فرودگاه‌های خود و بر روی مسافرانی که از چین وارد می‌شوند انجام دهند. این قوانین جدید از روز یکشنبه اول ژانویه آغاز می‌شود اما در عین حال دولت فرانسه اضافه کرده که چند روزی طول خواهد کشید که به صورت کامل به مرحله اجرا برسد. 

دولت بریتانیا هم در اقدامی مشابه اعلام کرده هرکس که با پروازهای مستقیم از چین به این کشور سفر می‌کند باید تست منفی پی‌سی‌آر ارائه دهد. این قانون جدید از ۵ ژانویه اجرایی خواهد بود. استیو بارکلی وزیر بهداشت بریتانیان در این خصوص تاکید کرد که لندن قصد دارد رویکردی متعادل و پیشگیرانه در پیش بگیرد و این اقدامات نیز موقتی خواهد بود. 

پیش از این اسپانیا اعلام کرده بود که تمام مسافران هوایی که از چین وارد این کشور می‌شوند باید آزمایش منفی و همچنین کارت واکسیناسیون ارائه دهند. کارولینا داریا، وزیر بهداشت این کشور در این خصوص تاکید کرده که مادرید تلاش می‌کند با رعایت مراقبت‌های ضروری از گسترش شیوع این بیماری در اسپانیا بکاهد. 

همزمان فرانسه و اسپانیا می‌گویند که تلاش خواهند کرد که یک سیاست مشترک در اروپا در قبال این مسئله راه‌اندازی شود. در هفته‌های اخیر بیمارستان‌های فرانسه به دلیل شیوع همزمان سه بیاری آنفولانزای فصلی، بیماری برونشیت و همچنین کووید-۱۹ با تعداد زیادی بیمار دست و پنجه نرم می‌کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در پی کاهش محدودیت‌های چین برای مقابله با کووید-۱۹ تعداد موارد ابتلا به این بیماری در هفته‌های اخیر به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

الزام تست کووید برای ورود به آلمان و سوئد از مبدا چین؛ پکن خواستار «بی طرفی» سازمان جهانی بهداشت شد

توافق اروپایی بر سر اقدامات هماهنگ پس از شیوع کرونا در چین؛ چه تصمیماتی اجرایی می‌شود؟

ورود رئیس جمهوری چین به بحران کرونا؛ آیا باید نگران آغاز موج تازه در ایران بود؟