اسرائیل از مقبره باستانی یک شخصیت مسیحی رونمایی کرد

عکس هوایی از مقبره سالومه در اورشلیم
عکس هوایی از مقبره سالومه در اورشلیم Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائیل از مقبره شخصی به نام «سالومه»، محل دفن زنی که گفته می‌شود به تولد مسیح کمک کرده، رونمایی کرد. این مقبره در دهه ۱۹۸۰ توسط دزدان قبر در پارک ملی لاچیش فعلی در غرب بیت‌المقدس کشف شده بود.

آگهی

اسرائیل از مقبره شخصی به نام «سالومه»، محل دفن زنی که گفته می‌شود به تولد مسیح کمک کرده است، رونمایی کرد.

این مقبره در دهه ۱۹۸۰ توسط دزدان قبر در پارک ملی لاچیش فعلی در غرب بیت‌المقدس کشف شده بود.

در حفاری‌های بعدی توسط باستان شناسان، یک مقبره یهودی کشف شد که قدمت آن به دوره امپراطوری روم می‌رسد. این مقبره بعدها توسط کلیسای کوچک مسیحی در دوران بیزانس تصرف شده بود و بعد از آن هم نمازگزاران اوایل دوره اسلامی به آنجا رفته‌اند.

کتیبه‌ای که روی دیوارهای این مقبره پیدا شد، تیم حفاری را به این نتیجه رساند که این مکان به «سالومه»، شخصیتی که با تولد عیسی در سنت ارتدکس شرقی مرتبط بوده، تقدیم شده است.

زوی فایرر، مدیر حفاری این پروژه گفت: «در این مقبره هزاران کتیبه به زبان یونانی و سریانی باستان پیدا شده است. یکی از این کتیبه‌های زیبا به اسم سالومه است و به خاطر این کتیبه متوجه شدیم که اینجا مقبره سالومه مقدس است.»

به نقش سالومه به عنوان دستیار قابله هنگام تولد مسیح در انجیل «سنت جیمز» اشاره شده، متنی که از نسخه‌های عهد جدید حذف شده است.

در خارج از مقبره، تیم حفاری یک حیاط ستون‌دار به وسعت ۳۵۰ متر مربع (۳۷۵۰ فوت مربع) را پیدا کرد که نشان می‌دهد سالومه در آن زمان شخصیتی مورد احترام بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در اطراف صحن این محل، مغازه‌هایی که چراغ‌های سفالی و سایر اقلام مورد نظر زائران را می‌فروختند هم پیدا شد. قدمت آنها به قرن نهم یعنی ۲۰۰ سال پس از فتح مسلمانان می‌رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازدید جنجالی وزیر اسرائیلی از مسجدالقصی؛ کشورهای عرب و اسلامی خواهان اقدام شورای امنیت شدند

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند