اعتراضات ایران؛ آمریکا چند نفر دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی را تحریم کرد

تجمع ایرانیان مقیم ایتالیا در همبستگی با معترضان ایران
تجمع ایرانیان مقیم ایتالیا در همبستگی با معترضان ایران Copyright Gregorio Borgia/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز چهارشنبه ۳۰ آذر (۲۱ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

آگهی

نود و ششمین روز اعتراضات ایران درحالی آغار می‌شود که بنا بر ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی، شامگاه گذشته تجمعات اعتراضی پراکنده‌ای در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران شکل گرفته است.  

سازمان ملل متحد روز گذشته اسامی اعضای کمیته حقیقت‌یاب در مورد سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌ها در ایران را اعلام کرد. سارا حسین، وکیل و حقوقدان بنگلادشی، شاهین سردار علی، حقوقدان بریتانیایی پاکستانی و استاد دانشگاه واریک بریتانیا و ویویانا کرستیسویچ، فعال حقوق بشر آرژانتینی، به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدند.  وظیفه این کمیته مستند کردن سرکوب اعتراضات جاری در ایران و جمع‌آوری شواهد در مورد نقض حقوق بشر با هدف شناسایی مقامات مسئول و پیگرد قضایی آن‌هاست.

نگرانی‌ها درباره سرنوشت معترضان بازداشت شده با صدور گسترده احکام اعدام به اتهامات محاربه و افساد فی‌ الارض برای آن‌ها همچنان ادامه دارد. در همین راستا روز گذشته نمایندگان پارلمان اتریش کفالت سیاسی ۱۸۳ نفر از زندانیان حوادث اخیر ایران را برعهده گرفتند.

اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران نیز همچنان ادامه دارد و دانشجویان با برگزاری تجمعات و سردادن شعار همبستگی خود را با معترضان ایرانی اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز چهارشنبه ۳۰ آذر (۲۱ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش تلویزیون چین از تاثیر تحریم بر ایرانی‌ها

اعتراضات ایران؛ نمایندگان پارلمان اتریش کفالت سیاسی زندانیان حوادث اخیر ایران را برعهده گرفتند

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران