اسرائیل وکیل فلسطینی‌-فرانسوی را اخراج کرد

روزنامه اومانیته، ارگان حزب کمونیست فرانسه در کمپین آزادی صلاح حموری فعال بوده است
روزنامه اومانیته، ارگان حزب کمونیست فرانسه در کمپین آزادی صلاح حموری فعال بوده است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائیل اعلام کرد که صلاح حموری، وکیل فلسطینی-فرانسوی را بامداد یکشنبه ۱۸ دسامبر از این کشور اخراج کرده و او را به فرانسه فرستاده است.

آگهی

اسرائیل اعلام کرد که صلاح حموری، وکیل فلسطینی-فرانسوی را بامداد یکشنبه ۱۸ دسامبر از این کشور اخراج کرده و او را به فرانسه فرستاده است.

فرانسه بارها از اسرائیل خواسته بود تا روند اخراج آقای حموری را متوقف کند. او که در بیت‌المقدس به دنیا آمده است تابعیت فرانسه را دارد.

آیلت شاکد، وزیر کشور اسرائیل گفت: «خوشحالم اعلام کنم که عدالت امروز اجرا شد و صلاح حموری تروریست از اسرائیل اخراج شد.»

مقام‌های اسرائیلی آقای حموری را به عضویت در سازمان نظامی-سیاسی و چپگرای «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» متهم کرده‌اند. این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی اسرائیل قرار دارد.

آقای حموری به عنوان وکیل با مؤسسه حقوق بشری «الضمیر» که در زمینه حمایت از زندانیان فلسطینی فعالیت می‌کند، همکاری کرده است. اسرائیل فعالیت این گروه حقوق بشری را به دلیل «ارتباط» با «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» ممنوع اعلام کرده است.

آقای حموری پس از آنکه به تلاش برای ترور خاخام سفارد اوادیا یوسف، بنیانگذار حزب ارتدوکس افراطی «شاس» متهم شد، ۷ سال را در زندان گذراند. او در سال ۲۰۱۱ در چارچوب مبادله زندانیان فلسطینی و اسرائیلی آزاد شد.

اسرائیل بار دیگر در ماه مارس آقای حموری را به ادامه همکاری با مؤسسه الضمیر متهم و برای او قرار «حبس احتیاطی» صادر کرد. این وضعیت به اسرائیل اجازه می‌دهد تا شبه‌نظامیان مظنون را بدون تفهیم اتهام و محاکمه ماه‌ها در زندان نگه دارد.

آقای حموری اگرچه در پرونده فعلی محکوم نشده است اما وزیر کشور اسرائیل پس از پایان قرار بازداشت موقت او که برای چند بار تمدید شده بود، دستور اخراج این وکیل فلسطینی و فرانسوی را صادر کرد.

دادگاه عالی اسرائیل درخواست آقای حموری برای تجدیدنظر در مورد تصمیم اتخاذ شده مبنی بر لغو اقامت او در این کشور را رد کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای حموری یکی از ۶ فعال حقوق بشری است که تلفن‌های همراهشان سال گذشته میلادی به جاسوس‌افزار پگاسوس که توسط شرکت اسرائیلی «ان‌اس‌او» ساخته می‌شوند، آلوده شده بودند.

اسرائیل هرگونه ارتباط میان تروریستی نامیدن گروه‌های حقوق بشری فلسطینی و استفاده از جاسوس‌افزارهای «ان‌اس‌او» را رد کرده است.

گروه‌های فلسطینی بر این نظرند که اسرائیل با اتخاذ این روش، مدافعان حقوق بشر و مدافعان حقوق فلسطینی‌ها را سرکوب می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل مجوز سفر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را به‌دلیل اقدام سازمان ملل لغو کرد

سازمان ملل: خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده است

گزارش سازمان ملل: اسرائیل عامل اصلی تنش و درگیری در سرزمین‌های فلسطینی است