بزرگترین حملۀ نیروهای اوکراینی به منطقۀ تحت اشغال دونتسک آغاز شد

Russia Ukraine War
Russia Ukraine War Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان، مقامات اوکراینی مستقر در شهر خرسون نیز می‌گویند که این منطقه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بار با تانک و خمپاره و توپخانه و پهپاد هدف حملات روسیه قرار گرفته و دست‌کم ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشته است.

آگهی

نیروهای اوکراینی بزرگترین حمله به منطقۀ دونتسک را که تحت اشغال روسیه است، آغاز کردند.

این خبر از سوی مقامات روس مستقر در منطقه اعلام شد؛ آنها تاکید کردند که این بزرگترین و شدیدترین حملۀ نیروهای کی‌یف به دونتسک از سال ۲۰۱۴ میلادی است.

مدت ۸ سال است که دونتسک در تصرف جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه است و یکی از چهار منطقۀ اوکراینی محسوب می‌شود که مسکو در ماه اکتبر و برخلاف قوانین بین‌المللی، الحاق آن را به روسیه اعلام کرد.

بنا بر اعلام الکسی کولمزین، شهردار منصوب شده از سوی مسکو «این حمله از روز پنج‌شنبه آغاز شده و اکنون دونتسک تحت شدیدترین حملات هوایی است». او ادعا کرد که در جریان این حملات، بسیاری از مناطق غیرنظامی از جمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری و کلیساها آسیب دیده‌اند.

هنوز شمار دقیق تلفات این حملات مشخص نیست؛ مقامات روسیه کشته شدن دست‌کم یک نفر را تایید کرده‌اند و گفته می‌شود که همزمان نیروهای روسیه نیز حملات جدیدی را علیه منطقه خرسون آغاز کرده‌اند. 

نیروهای اوکراینی توانستند ماه گذشته کنترل شهر خرسون را به دست بگیرند و به این ترتیب به یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های جنگی خود در حدود یکسال گذشته دست یابند.

مقامات اوکراینی شهر خرسون نیز می‌گویند که این منطقه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بار با تانک و خمپاره و توپخانه و پهپاد هدف حملۀ نیروهای روسیه قرار گرفته و دست‌کم ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشته است.

حملات شدید دو طرف نبرد به دونتسک و خرسون در حالی در جریان است که یک زمستان سخت نیز در پیش است و برق در بسیاری از مناطق اوکراین همچنان قطع است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه از سرنگونی چهار «موشک ضد رادار آمریکایی» در آسمانش خبر داد

کره شمالی جمهوری خودخوانده خلق دونتسک را به رسمیت شناخت

افتتاح سفارت جمهوری خودخوانده دونتسک در مسکو