سفارش ۵۰۰ فروند هواپیمای مسافربری؛ برنامه بلندپروازانه هند برای حضور در جمع خطوط هوایی برتر جهان

تبلیغ هواپیمایی هند
تبلیغ هواپیمایی هند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این سفارش شامل تحویل ۴۰۰ فروند هواپیمای باریک‌پیکر و ۱۰۰ فروند هواپیمایی پهن‌پیکر از جمله ده‌ها ایرباس «ای۳۵۰» و بوئینگ ۷۸۷ و ۷۷۷ طی ۱۰ سال آینده خواهد بود و ارزش آن در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

آگهی

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های مطلع، از امضای زودهنگام قرارداد سفارش ۵۰۰ فروند هواپیمای مسافربری از سوی ایر ایندیا (Air India) به شرکت‌های ایرباس و بوئینگ خبر داد. 

این سفارش شامل تحویل ۴۰۰ فروند هواپیمای باریک‌پیکر و ۱۰۰ فروند هواپیمایی پهن‌پیکر از جمله ده‌ها ایرباس ای۳۵۰ (A350) و بوئینگ ۷۸۷ و ۷۷۷ طی ۱۰ سال آینده خواهد بود و ارزش آن در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. 

این قرارداد در صورت امضای نهایی آن که رویترز موعد آن را نزدیک عنوان کرده، از سفارش خرید تاریخی خطوط هوایی آمریکا (American Airlines) که همزمان اقدام به عقد قرارداد خرید ۴۶۰ هواپیمای ایرباس و بوئینگ کرده بود، پیشی خواهد گرفت. 

البته هنوز شرکت‌های ایرباس و بوئینگ و نیز هواپیمایی هند به این خبر رویترز واکنش نشان نداده‌‌اند. اما انتشار این خبر تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که گروه تاتا از ادغام دو شرکت هواپیمایی ایر ایندیا و ویستارا تحت سرمایه‌گذاری مشترک با خطوط هوایی سنگاپور خبر داد.

این ادغام، ناوگان گروه تاتا را به ۲۱۸ فروند هواپیما می‌رساند و ایر ایندیا را به یک هواپیمایی مطرح بین‌المللی و دومین شرکت بزرگ در بازار داخلی هند پس از ایندی‌گو (IndiGo)  بدل می‌کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

ایر ایندیا در سال ۱۹۳۲ توسط گروه چند ملیتی تاتا که در بمبئی مستقر است، تاسیس و در سال ۱۹۵۳ میلادی ملی شد. تاتا در ژانویه گذشته دوباره مالکیت این شرکت هوایی را که طی سال‌های اخیر با بحران‌ مالی مواجه شده بود، به دست گرفت و تلاش برای مطرح کردن آن در بازار حمل و نقل مسافر را آغاز کرد.

در حال حاضر سهم قابل توجهی از ترافیک هوایی هند در اختیار شرکت‌های هواپیمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات است.

کارشناسان توسعه خطوط هوایی «ایر ایندیا» را گامی مهم در تحقق هدف نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند برای افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور به ۵ تریلیون دلار ارزیابی می‌کنند، با این وجود نسبت به کُندی تحقق این هدف با توجه موانعی همچون کمبود خلبان، زیرساخت‌های ضعیف داخلی و رقابت با دیگر رقبای منطقه‌ای هشدار می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدراعظم آلمان در هند به رغم اختلافات بر سر اوکراین؛ هدف، پیشبرد توافق تجاری با اتحادیه اروپاست

تشدید رقابت شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا؛ از ارائه اینترنت رایگان تا غذای مجانی

رونق شیرینی‌پزی به لطف خطای تسلا؛ ایلان ماسک ناچار شد برای لغو سفارش شیرینی ۲ هزار دلار پرداخت کند