تجارت در آنگولا؛ «تاگ» هواپیمایی ملی آنگولا در مسیر پرواز به سوی توسعه

تجارت در آنگولا؛ «تاگ» هواپیمایی ملی آنگولا در مسیر پرواز به سوی توسعه
Copyright euronews
نگارش از Chris BurnsDinamene Cruz
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اکنون هواپیمایی ملی آنگولا از استاندارد کامل اروپایی بهره‌مند شده و شراکت با خطوط هوایی اسپانیا سبب شده این هواپیمایی به بسیاری از نقاط جهان پرواز داشته باشد.

آگهی

هواپیمایی ملی آنگولا با نام اختصاری تاگ که ۷۰ سال سابقه دارد برای تطابق با نیازهای زمان در حال تغییر و تحول است؛ تیم مدیریت تازه، همکاری با هواپیمایی ایبریا،‌ و یافتن مقاصد پروازی جدید با هدف تبدیل لواندا به یک مرکز ترابری بین‌المللی آیندهٔ روشنی را برای تاگ نوید می‌دهد. تاگ مخفف عبارت «ترابری هوایی آنگولا» به زبان پرتغالی است.

آنتونیو اولیویه‌را تاجر الماس، برای شرکت در یک جلسهٔ کاری با این پرواز راهی ویج شده، و دیگر مایل نیست چهار ساعت با ماشین در راه باشد. او می‌گوید: «فاصله هوایی لواندا تا ویج ۴۵ دقیقه بیشتر نیست، و پرواز بهتر است چون مردم می‌توانند واقعا سریع به کارهایشان برسند.»

آنتونیو دربارهٔ بهبود اخیر خدمات این هواپیمایی می‌افزاید: «پیشرفت‌شان محسوس است. همه می‌توانند این را ببینند. خدمات و حتی قیمت‌هایشان بهتر شده. فکر می‌کنم مسیر خوبی را در پیش گرفته‌اند.»

ادواردو فائیرن، مدیر تازهٔ این هواپیمایی، با چند دهه تجربه کاری در خطوط هوایی اسپانیا و آمریکای جنوبی به همراه تیمی تازه هدایت تاگ را برعهده گرفته است.

ادواردو معتقد است که بخت راه‌اندازی خطوط هوایی تازه و نوسازی خطوط هوایی باسابقه را داشته است و هدف خود و تیمش را به سادگی در «طراز اول بودن» خلاصه می‌کند.

مدیران تاگ برای رسیدن به این مقصود با هواپیمایی اسپانیایی ایبریا همکاری می‌کنند. اکنون هواپیمایی ملی آنگولا از استاندارد کامل اروپایی بهره‌مند شده، و شراکت با خطوط هوایی اسپانیا سبب شده تاگ بتواند به‌واسطهٔ کانون پروازی مادرید بسیاری از نقاط جهان پرواز داشته باشد.

جان استریکلند، مشاور ارشد خطوط هوایی در این باره می‌گوید: «همکاری با هواپیمایی ایبریا سبب می‌شود که تاگ نه‌تنها به مقاصد اروپایی، بلکه به شهرهایی در آمریکای شمالی و جنوبی هم پرواز داشته باشد، پس این توافق قطعا یک معاملهٔ دو سر سود است. هزینهٔ سنگینی ندارد و هر دو هواپیمایی را توسعه می‌دهد.»

آنگولا همزمان تلاش دارد با گشایش فرودگاه تازه‌ای در لواندا پایتخت خود تا سال آینده به کانونی برای ترابری در آفریقا بدل شود. فرودگاه آنتونیو آگوستینو نِتو نامش را از نخستین رئیس جمهوری این کشور گرفته و امکان پذیرش ۱۵ میلیون مسافر را در سال دارد.

جان استریکلند دراین باره می‌افزاید: «لواندا احتمالا تنها کانون ترابری فعال در محدودهٔ غرب آفریقا خواهد بود، چون نزدیکترین جاهای مشابه به آن داکار و کازابلانکا هستند. و ژوهانسبورگ هم در جنوب دست‌کم ۴ ساعت با اینجا فاصله دارد.»

سرانجام آن‌که سهام این هواپیمایی بناست تا سال ۲۰۲۵ به بخش خصوصی منتقل ‌شود، امری که سرمایهٔ لازم را برای توسعهٔ بیشتر فراهم خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

صداهایی از آنگولا؛ زنی که نماد دفاع از هویت ملی شد

تجارت در آنگولا؛ رونق گرفتن مشاغل مرتبط با گردشگری داخلی