تجارت در آنگولا؛ رونق گرفتن مشاغل مرتبط با گردشگری داخلی

تجارت در آنگولا؛ رونق گرفتن مشاغل مرتبط با گردشگری داخلی
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رشد این ورزش‌ برای کارگاه‌های ساخت قایق بسیار خوب بوده، چون همزمان با کم شدن واردات کالاهای ورزشی، سبب تقویت تولید محصولات داخلی در این زمینه شده است.

آگهی

این برنامهٔ تجارت در آنگولا به‌معرفی دو نمونه از مشاغلی می‌پردازد که در آن‌ها کارآفرینان آنگولایی از رشد گردشگری داخلی بهره برده‌ و به تولید داخلی افزوده‌اند. 

هر دو کار آفرینی که معرفی می‌شوند محصولاتی برای بازار داخلی تولید کرده‌اند که پیشتر وارداتی بوده است و این کار موجب استقبال مشتریان شده و شغل ایجاد کرده است.

قایق‌رانی، ورزشی تازه و محبوب

ازآنجاکه بیماری همه‌گیر سفر را برای بسیاری ناممکن کرده، گشت‌وگذار افراد به نزدیکی خانه محدود شده است. در آنگولا ورزش‌های آبی نظیر قایق‌رانی محبوبیت بسیاری یافته، این ورزش هم امکان تماشای مناظر زیبا را فراهم می‌کند و هم برای سلامتی مفید است.

رشد این ورزش‌ برای کارگاه‌های کوچکی نظیر روکا در لواندا که در کار ساخت قایق هستند بسیار خوب بوده است، چون همزمان با کاسته شدن از حجم واردات کالاهای ورزشی، سبب تقویت تولید محصولات داخلی در این زمینه شده است.

پائولو ریس صاحب این کارگاه معتقد است که امسال، سال برای آنها خلاقیت، انگیزه‌های تیمی و دستاوردهای داخلی بوده است. پائولو می‌گوید: «کارگاه ما کهنه و کوچک است. می‌خواهیم برای احداث یک کارخانهٔ درست‌وحسابی زمینی ۱۵ هزار متری پیدا کنیم. اولویت شرکت روکا فعلا تأمین تقاضای داخلی است. اما می‌توانیم با تجهیزات خودمان در سطح ملی هم مشوق ورزش و گردشگری باشیم.»

شرکت روکا به همین منظور با فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی همکاری می‌کند. آنها همچنین پروژه‌ای ملی به نام «پارو زدن در آنگولا» دارند که هدفش آن است که قایقرانی و ورزش‌های آبی را به دیگر مناطق کشور که آبهای فوق‌العاده‌ای دارند معرفی کند.

یورونیوز
کارگاه ساخت قایق در آنگولایورونیوز

رشد صنعت تجهیز خودرو برای طبیعت‌گردی داخلی

افزایش میل به گشت‌وگذار، که بیماری همه‌گیر هم به آن دامن‌ زده، سبب رُشد مشاغل دیگری هم شده است. شرکت وی‌پر آنگولا، لوازم جانبی خودرو نظیر باربند و سپر محافظ می‌سازد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

پدرو یسوس، مالک این شرکت می‌گوید: «سال گذشته کسانی که عادت به سفر خارجی داشتند اغلب ناچار شدند آن را لغو کنند و در تعطیلات به سفر داخلی بروند و کشور را بیشتر بشناسند.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شمار کارکنان شرکت وی‌پر پارسال از ۶۰ به ۸۵ نفر رسید. حالا کارکنان علاوه بر ساخت قطعات بدنه، صافکاری و نقاشی، و برقکاری و مکانیکی خودرو را نیز انجام می‌دهند؛ و اینها تمامی آنچیزهایی است که یک خودروی طبیعت‌گردی نیاز دارد.

پدرو در انتها می‌‌افزاید: «حجم تقاضا در کار ما خیلی زیاد است، به‌ویژه برای تقویت کمک‌فنرها، نصب وینچ (سیم‌کش) و سپر فولادی، و خلاصه هرچه برای طبیعت‌گردی و اردو زدن لازم است. بنابراین این کار نوعی حرکت روبه‌جلو در سطح ملی است، برای کشف دوبارهٔ آنگولا.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

تجارت در آنگولا؛ شیوع کرونا و گسترش دیجیتالی شدن کسب و کارها