صدراعظم آلمان در هند به رغم اختلافات بر سر اوکراین؛ هدف، پیشبرد توافق تجاری با اتحادیه اروپاست

صدراعظم آلمان و نخست وزیر هند
صدراعظم آلمان و نخست وزیر هند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدراعظم ۶۴ ساله آلمان همچنین تاکید دارد که هند به عنوان رئیس کنونی گروه ۲۰ باید فشارها به روسیه را به نشانه یک «پیام قوی» حفظ کند.

آگهی

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه برای یک سفر کاری دو روزه با هدف تقویت روابط تجاری کشورش با هند و نیز پیشبرد توافق تجاری اتحادیه اروپا وارد دهلی‌نو شد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور آلمان و هند در مواضع خود بر سر جنگ اوکراین با یکدیگر اختلاف دارند.

صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه «تایمز آف ایندیا» گفت: «ما خواهان تقویت بیشتر روابط دوجانبه با هند و همکاری در خصوص مسائل جهانی، مانند تغییرات اقلیمی و نیز تحول در اقتصاد به روشی عادلانه، سبز و پایدار هستیم.»

وی سپس تصریح کرد: «ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت همکاری در بخش‌هایی مانند انرژی های تجدیدپذیر، هیدروژن، تردد و حمل و نقل، داروسازی، اقتصاد دیجیتال و بسیاری موارد دیگر میان دو کشور وجود دارد.»

اولاف شولتس که نمایندگان از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس نیز وی را در این سفر همراهی می‌کنند روز شنبه با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کرد.

وی در ادامه این سفر همچنین قرار است برای بازدید از شرکت‌های فناوری آلمانی به شهر بنگلور در جنوب هند برود.

به گفته مقامات آلمانی، آقای شولتس همچنین بنا دارد تا در جریان این سفر برای پیشبرد یک توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و هند که در حال حاضر به دلیل اختلافات بر سر تعرفه ها و دسترسی کارگران هندی به اروپا متوقف شده، تلاش کند.

یک مقام آلمانی در برلین به خبرگزاری فرانسه گفت که دو طرف در حال حاضر بر سر این موضوع با یکدیگر اختلافات اساسی دارند.

این مسئول آلمانی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: «برخی خواهان آن هستند که این توافق تا پایان سال جاری نهایی شود اما برخی دیگر حتی حل اختلافات در تابستان سال آینده را بلندپروازانه قلمداد می‌کنند.»

از سوی دیگر آلمان همانند دیگر کشورهای اروپایی با هند بر سر جنگ در اوکراین اختلاف نظر و موضع دارد. هند از محکوم کردن تهاجم روسیه، تامین کننده اصلی تسلیحات خود، خودداری می کند و از زمان حمله به اوکراین، واردات نفت از این کشور را افزایش داده است.

اولاف شولتس در گفتگو با تایمز آف ایندیا می‌افزاید: «اگر می‌خواهیم به طور مؤثر در چالش‌های جهانی با هم کار کنیم، به یک نظم بین‌المللی قوی، قابل اعتماد و مبتنی بر قوانین نیاز داریم. حمله به کشور همسایه‌، تصرف قلمرو با زورو ارتکاب جنایات جنگیِ وحشتناک قابل تحمل نیست.»

صدراعظم ۶۴ ساله آلمان همچنین تاکید دارد که هند به عنوان رئیس کنونی گروه ۲۰ باید فشارها به روسیه را به نشانه یک «پیام قوی» حفظ کند.

آلمان، فرانسه و بریتانیا روز جمعه خواستار آن شدند که بیانیه مشترک نهایی نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ که روز شنبه در بنگلور پایان می‌یابد به شکلی صریح به جنگ در اوکراین نیز اشاره کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا بار دیگر به چین نسبت به ارسال تسلیحات مرگبار برای جنگ روسیه در اوکراین هشدار داد

سفارش ۵۰۰ فروند هواپیمای مسافربری؛ برنامه بلندپروازانه هند برای حضور در جمع خطوط هوایی برتر جهان

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»