کارشناسان نظامی ایران و اوکراین در مورد پهپادهای انتحاری نشست مشترک برگزار کردند

بقایای یک پهپاد سرنگون شده در نزدیکی کوپیانسک اوکراین که مقامات اوکراینی می‌گویند از نوع پهپاد شاهد ایرانی است.
بقایای یک پهپاد سرنگون شده در نزدیکی کوپیانسک اوکراین که مقامات اوکراینی می‌گویند از نوع پهپاد شاهد ایرانی است. Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکولنکو همچنین گفته است که «اوکراین به ایران اطلاع داده است که عواقب همدستی در تجاوز روسیه با منافعی که احتمالا (ایران) از همکاری با روسیه به دست خواهد آورد «غیرقابل قیاس خواهد بود.»

آگهی

به گفته یکی از مقامات وزارت امورخارجه اوکراین، کارشناسانی از دو کشور ایران و اوکراین در مورد ابهامات و اتهامات مطرح شده در مورد به کارگیری پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین دیدار و گفتگو کرده‌اند.

اولِگ نیکولِنکو سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین، به خبرنگار سی‌ان‌ان گفته است که «تاکنون یک جلسه کارشناسی برگزار شده است. البته من نمی‌توانم جزئیات آن را بازگو کنم، اما همین قدر به شما بگویم که طرف اوکراینی به اقدامات سخت‌گیرانه خود به منظور جلوگیری استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین ادامه خواهد داد.»

نیکولنکو همچنین گفته است که «اوکراین به ایران اطلاع داده است که عواقب همدستی در تجاوز روسیه با منافعی که احتمالا (ایران) از همکاری با روسیه به دست خواهد آورد «غیرقابل قیاس خواهد بود.»

مقامات آمریکایی گفته بودند که روسیه در جنگ علیه اوکراین از صدها پهپادی که از ایران دریافت کرده است در حملات مرگبار استفاده می‌کند.

پیش‌تر نیز سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در این خصوص گفته بود که «به دنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری های اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را مطرح کرده است. تاکنون گام‌های مهمی در این گفتگوی بین کارشناسان نظامی ایرانی و اوکراینی برداشته شده است، و تا زمان رفع تمام سوءتفاهم‌ها ادامه خواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم