کدام ستاره‌های فوتبال در جام جهانی قطر حضور ندارند؟

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی نام‌های بزرگ به دلیل مصدومیت و برخی دیگر به علت راه نیافتن تیم‌های ملی کشورشان به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی در قطر غایب خواهند بود.

آگهی

با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال که قرار است بیست و دومین دوره آن از روز ۲۰ نوامبر/۲۹ آبان در کشور قطر برگزار شود تیم‌های ملی شرکت کننده و غایبان بزرگ این رویداد مهم ورزشی در کانون توجه کارشناسان، علاقه‌مندان این رشته ورزشی و رسانه‌ها قرار گرفته‌اند.

همه ستاره‌های سرشناس فوتبال اما بخت شرکت در معتبرترین رویداد این رشته و یکی از پربیننده‌ترین تورنمنت‌های ورزشی جهان را ندارند.

برخی نام‌های بزرگ به دلیل مصدومیت و برخی دیگر به علت راه نیافتن تیم‌های ملی کشورشان به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی در قطر غایب خواهند بود.

در میان بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تنها سردار آزمون مهاجم تاثیر‌گذار یوز‌ها به دلیل مصدومیت با احتمال از دست دادن جام جهانی روبرو بود که بنا به آخرین خبرها وی با تمرین‌های اختصاصی و ویژه زیر نظر کادر فنی و پزشکیِ تیم ملی برای این مسابقات آماده می‌شود.

بنا به گفته مدیر رسانه‌ای تیم ملی ایران، وی پس از اتمام تمرین‌های اختصاصی زیر نظر کادر فنی و فیزیوتراب تیم ملی بر اساس توافق قبلی با باشگاه لورکوزن، تمرینات خود را در این باشگاه لورکوزن از سر خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس فهرستی از این ستاره‌های غایب در جام جهانی که اغلب فوتبالدوستان با نام و سابقه حرفه‌ای آنها آشنا هستند، تهیه کرده که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

ارلینگ هالند

ارلینگ هالند که با ۱۷ گل در یازده مسابقه نخست خود در لیگ جزیره با پیراهن منچستر سیتی به درخشش خیره کننده خود ادامه می‌دهد بدون شک یکی از بزرگترین غایبان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

ستاره نوظهور و ۲۲ ساله فوتبال جهان به جهت بازماندن تیم ملی نروژ از راهیابی به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی از غایبان بزرگ در قطر خواهد بود.

تیم ملی نروژ در آخرین مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی در گروه G برغم گلزنی هالند در دیدار رفت و کسب تساوی خانگی مقابل هلند نتوانست در بازی سرنوشت ساز برگشت به پیروزی دست یابد و در نهایت با شکست ۲ به صفر در رده سوم این گروه باقی ماند از راهیابی به جام جهانی بازماند.

هالند در بیست و سه مسابقه‌ای که برای تیم ملی کشورش انجام داده ۲۱ گل به ثمر رسانده اما برای حضور در جام جهانی با پیراهن تیم ملی نروژ باید دست کم تا سال ۲۰۲۶ انتظار بکشد.

Fermin Rodriguez/Copyright 2021 The AP. All rights reserved
ارلینگ هالند مهاجم تیم ملی نروژ و باشگاه منچستر سیتیFermin Rodriguez/Copyright 2021 The AP. All rights reserved

محمد صلاح

صلاح که فصل گذشته در کنار سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام کفش طلای بهترین گلزن لیگ برتر جزیره را از آن خود کرد با از دست دادن یک پنالتی در دیدار سرنوشت ساز انتخابی مقابل سنگال سبب حذف مصر در مسابقه پلی‌آف شد.

سادیو مانه، هم تیمی سابق صلاح در لیورپول اما در ضربات پنالتی تیر خلاص را به دروازه مصر شلیک کرد تا این تیم به همراه ستاره بزرگش محمد صلاح از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز بماند.

این مسابقه در واقع تکرار پیروزی سنگال در ضربات پنالتی مقابل مصر در فینال جام ملت های آفریقا یک ماه قبل از آن بود.

محمد صلاح در فصل از رقابت‌های لیگ برتر جزیره تنها ۴ گل در ۱۲ بازی نخست تیم خود به ثمر رسانده است.

Hassan Ammar/Copyright 2019 The AP. All rights reserved
محمد صلاحHassan Ammar/Copyright 2019 The AP. All rights reserved

پل پوگبا

پل پوگبا، هافبک متبحر و سرشناس تیم ملی فرانسه به دلیل مصدومیت مزمن از ناحیه زانوی راست در نهایت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.

پوگبای ۲۹ ساله نقش مهمی در موفقیت تیم ملی فرانسه در رقابت‌های چهار سال گذشته جام جهانی داشت اما از آخرین بازی رسمی خود در ماه آوریل تاکنون هنوز موفق به حضور در مسابقات باشگاهی در فصل تازه نشده است.

پوگبا پس از آنکه در پایان فصل گذشته از منچستریونایتد به یوونتوس بازگشت ماه ژوئیه گذشته در جریان تور پیش‌فصل این باشگاه در ایالات متحده از ناحیه مینیسک دچار مصدومیت شد و در نهایت اوایل سپتامبر زانوی راست خود را به تیغ جراحان سپرد. رافائلا پیمنتا، مدیر برناه‌های پوگبا روز دوشنبه گفت که او پس از عمل به بازتوانی بیشتری نیاز دارد و بدین ترتیب امکان حضور در رقابت‌های جام جهانی را نخواهد داشت.

Jon Super/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
پل پوگباJon Super/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

انگولو کانته

کانته از ماه اوت گذشته برای باشگاه یا تیم ملی کشورش بازی نکرده است. چلسی ماه گذشته تایید کرد که این هافبک فرانسوی دوران بهبودی پس از عمل جراحی به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ را طی می‌کند و به همین دلیل مسابقات جام جهانی را از دست خواهد داد.

آگهی

انگولو کانته که همواره از وی به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان یاد می‌شود، به همراه پل پوگبا نقشی کلیدی در قهرمانی تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۸ داشت.

بوباکار کامارا، دیگر هافبک تیم ملی فرانسه است که همانند کانته و پوگبا به دلیل مصدومیت و دور بودن از میادین جام جهانی قطر را از دست داده است.

Alastair Grant/Copyright 2021 The AP. All rights reserved
انگولو کانتهAlastair Grant/Copyright 2021 The AP. All rights reserved

داوید آلابا

تیم ملی اتریش در پی شکست مقابل ولز در مرحله پلی آف از راهیابی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بازماند تا داوید آلابا، مدافع سرشناس این تیم و باشگاه رئلا مادرید نیز به جمع غایبان بزرگ در قطر بپیوندند.

گرت بیل هر دو گل مسابقه پلی‌آف را برای ولز به ثمر رساند تا تیم ملی اتریش ۲ به ۱ در این مسابقه متحمل شکست شود و امید هم‌تیمی بیل در رئال برای نخستین حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال نقش بر آب شود. آلابای ۳۰ ساله که در سال ۲۰۲۱ از بایرن مونیخ به رئال مادرید پیوست، کاپیتان تیم ملی اتریش در مسابقات یورو ۲۰۲۰ بود و با این تیم تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت.

Manu Fernandez/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
داوید آلاباManu Fernandez/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.

لوئیس دیاز

امیدهای لوئیس دیاز، همبازی سابق مهدی طارمی در پورتو برای حضور در جام جهانی قطر حتی پیش از آنکه در جریان مسابقه‌ای با پیراهن لیورپول از ناحیه زانو آسیب ببیند، به پایان رسیده بود زیرا کلمبیا در مسابقات انتخابی منطقه آمریکای جنوبی جایگاهی بهتر از ششم بدست نیاورد.

آگهی

دیاز ۲۵ ساله که بلافاصله پس از انتقالش از پورتو در ژانویه به چهره‌ای محبوب در لیورپول تبدیل شد، هنوز تجربه بازی در جام جهانی را بدست نیاورده است. او در ۳۷ بازی برای کلمبیا ۸ گل به ثمر رسانده است. رودریگز و فالکائو از دیگر ستاره‌های تیم ملی کلمبیا هستند که به همین دلیل مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داده‌اند.

AP Photo
لوئیس دیازAP Photo

جیانلوئیجی دوناروما

دوناروما که بدون شک یکی از بهترین دروازه‌بان‌های کنونی جهان به شمار می‌رود پس از آنکه تیم ملی ایتالیا درکمال شگفتی بار دیگر از کسب جواز برای راهیابی به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بازماند به فهرست غایبان بزرگ قطر اضافه شد.

دوناروما بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۰ بود و در قهرمانی تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو ۲۰۲۰ نقش مهمی ایفا کرد. او جانشین شایسته‌ای برای جانلوئیجی بوفون بزرگ به حساب می آید و در صورت حفظ آمادگی و مهارت‌های خود از بخت لازم برای حضور در دور آتی جام جهانی فوتبال برخوردار خواهد بود.

دوناروما که تنها ۲۳ سال دارد تاکنون ۴۹ مسابقه برای تیم ملی ایتالیا انجام داده است.

Luca Bruno/Copyright 2021 The AP. All rights reserved
جیانلوئیجی دوناروماLuca Bruno/Copyright 2021 The AP. All rights reserved

دیُگو ژوتا

ژوتا پس از آنکه در پی مصدومیت از ناحیه ماهیچه پشت ساق در مسابقه روز شانزده اکتبر تیم لیورپول با منچستر‌سیتی متوجه شد جام جهانی را از دست داده گفت: «یکی از رویاهایم خراب شد.»

آگهی

مهاجم تیم ملی پرتغال و باشگاه لیورپول پیش‌تر دیدارهای نخستین ماه رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر جزیره را نیز از دست داده بود. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پس از پیروزی تیمش در مسابقه با من‌سیتی در کنفرانس خبری دیدار با وستهم تایید کرد که ژوتا برای بهبودی کامل نیاز دارد ماه‌ها به دور از میادین باشد.

Kirsty Wigglesworth/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
دیُگو ژوتاKirsty Wigglesworth/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور ۳۲ تیم از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲/ ۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در کشور قطر برگزار می‌شود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال «بی‌نظیر» از جام جهانی قطر؛ بیش از ۱ میلیون و دویست هزار بلیت فروخته شد

معجزه به سبک مسیِ آسیا؛ راز شعبده‌بازی اکرم عفیف در بازی فینال چه بود؟

شکست ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا؛ قطر در فینال به مصاف اردن می‌رود