سه داور زن مسابقات جام جهانی قطر را سوت می‌زنند؛ فغانی در میان ۳۶ داور وسط

استفانی فراپار، داور زن فرانسوی و علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایران
استفانی فراپار، داور زن فرانسوی و علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایران Copyright ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس فهرست اعلام شده از سوی فیفا، علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایران نیز یکی از ۳۶ داور وسط مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

آگهی

فدراسیون جهانی فوتبال روز پنجشنبه از نام ۱۰۵ داور منتخب برای قضاوت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی کرد که در میان آنها نام علیرضا فغانی و نیز شش داور زن جلب توجه می‌کند.

از میان شش داور زن برگزیده شده سه نفرِ آنها از جمله استفانی فراپار که برای نخستین بار در مسابقات جام جهانی حضور خواهد داشت به عنوان داور وسط قضاوت دیدارها را بر عهده خواهند داشت.

جدا از داور زن فرانسوی سالیما موکانسانگا از کشور رواندا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن دو داور دیگر زن برگزیده برای قضاوت در میانه میدان خواهند بود.

نوزا بک برزیلی، کارین دیاز مدینا از مکزیک و کاترین نیسبیت آمریکایی سه داور زن دیگر هستند که قرار است به همراه ۶۶ کمک داور دیگر در امر قضاوت دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داوران وسط را همراهی کنند.

پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا پس از معرفی اسامی داوران برگزیده گفت: «بسیار خوشحالیم که توانستیم برای نخستین بار در تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال، از داوران زن برای قضاوت دیدارها دعوت به عمل آوریم.»

وی در ادامه یادآور شد که این امر حاصل یک روند طولانی و بلند مدت بوده که از چندین سال پیش با اعزام داوران زن به مسابقات بین‌المللی در سطح نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آغاز شده بود.

آقای کولینا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: : «به وضوح تأکید داریم که کیفیت برای ما مهم است و نه جنسیت. امیدوارم در آینده، انتخاب داوران زن الیت و برتر دیدارهای زنان برای مسابقات مهم مردان امری عادی تلقی شود و دیگر هیجان انگیز به نظر نیاید.»

رئیس کمیته داوران فیفا افزود که همه داوران انتخاب شده برای قضاوت در محله نهایی مسابقات جام جهانی قطر ابتدای تابستان پیش رو در سمینارهایی آموزشی در آسونسیون، مادرید و دوحه شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که بر اساس فهرست اعلام شده از سوی فیفا، علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایران نیز یکی از ۳۶ داور وسط مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

آقای فغانی که اکنون از ایران مهاجرت کرده و در کشور استرالیا اقامت دارد در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ نیز حضور داشت و در آن دوره حتی از بخت‌های اصلی قضاوت در فینال مسابقات نیز شناخته می‌شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیفا فهرست بازیکنان مجاز هر تیم برای جام‌ جهانی را به ۲۶ نفر افزایش داد

جام جهانی قطر؛ پیراهن فوتبال با کد QR برای حمایت از کارگران مهاجر

دو داور زن ایرانی برای نخستین بار در فوتسال قهرمانی اروپا سوت می‌زنند