ایران: آماده همکاری سازنده با آژانس درباره موارد مورد اختلاف هستیم

پرچم ایران در ساختمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
پرچم ایران در ساختمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مواضع سه کشور اروپایی عضو برجام، تأکید کرد که ایران برای «همکاری سازنده» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موارد مورد اختلاف آماده است.

آگهی

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مواضع سه کشور اروپایی عضو برجام، تأکید کرد که ایران برای «همکاری سازنده» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موارد مورد اختلاف آماده است.

ناصر کنعانی در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا با رد موضوع «کمرنگ شدن امید به احیای برجام»، گفت که «مانع جدی» به عنوان مسائل پادمانی در روند احیای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

آقای کنعانی این سخنان را در حالی بیان کرده است که بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه قدرت اروپایی عضو برجام و آمریکا روز چهارشنبه ۱۴ سپتامبر در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کردند.

اما سخنگوی وزارت خارجه ایران با متهم کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به باز کردن «پرونده‌های سیاسی»، گفت: «در پاسخی که طرف ایرانی داده است، موضوعات و خواسته‌های جدیدی مطرح نشده، بلکه شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در متن انجام شده تا زمینه اختلاف نظرهای تفسیری و مخل اجرای توافق از بین برود.»

آقای کنعانی همچنین گفت که ایران آمادگی دارد «درخصوص موضوعاتی که الان مطرح است، در یک همکاری سازنده با آژانس این موضوعات را بررسی کند تا پرونده بسته شود و ضمانتی ایجاد شود که این موضوعات مجدداً در روند اجرایی توافق به عنوان یه عامل بازدارنده عمل نکند.»

در همین زمینه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۴ سپتامبر از به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیشنهادهای آخر ایران کمکی نکرد، گفت: «تقریبا کار انجام شده بود اما یک دفعه پیشنهادهای جدیدی مطرح شد و این در حالی است که فضای سیاسی فعلی، مساعدترین آن نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رافائل گروسی: لغو نشست فنی برنامه‌ریزی شده با ایران اوضاع را وخیم‌تر می‌کند

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

«تنش‌ِآفرینی رسانه‌های غربی» محور گفتگوی لاوروف با عبداللهیان؛ تهران: ابتکاراتی برای برجام داریم