کره‌‌ شمالی قانون حمله اتمی پیشگیرانه را به تصویب رساند

رهبر کره شمالی در جریان برپایی یک آزمایش موشکی
رهبر کره شمالی در جریان برپایی یک آزمایش موشکی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیم جونگ اون می‌گوید که بواسطه این قانون «وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای برگشت ناپذیر شده است.»

آگهی

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی از تصویب قانونی در این کشور خبر دادند که دست حاکمان را برای انجام حمله اتمی پیشگیرانه باز می‌گذارد.

در این قانون همچنین بر وضعیت «غیرقابل برگشت» موجود در کره‌ شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای تاکید و راه بر هرگونه فرایند در مسیر خلع سلاح بسته شده است.

در بخشی از این قانون که مفاد آن توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، آمده است: «اگر سیستم فرماندهی و کنترل قوای ملی هسته‌ای در معرض حمله نیروهای متخاصم قرار گیرد، حمله هسته‌ای به‌طور خودکار و فوری انجام می‌شود.»

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نخستین واکنش به تصویب قانون یاد شده گفته است که بواسطه این قانون «وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای برگشت ناپذیر شده است.»

کیم جونگ اون در این خصوص تاکید کرده است که کشورش دیگر وارد هیچ مذاکره‌ای برای خلع سلاح هسته‌ای نخواهد شد و هرگونه معامله بر سر تسلیحات هسته‌ای کره شمالی پس از تصویب قانون یاد شده غیرممکن خواهد بود.

فرانس‌پرس در گزارشی که به این موضوع اختصاص داده آورده است: مقامات پیونگ‌یانگ در حالی از تصویب قانون حملات پیشگیرانه اتمی خبر می‌دهند که روابط میان کره شمالی و همسایه جنوبی این کشور بسیار پرتنش است.

سئول که از حمایت واشنگتن برخوردار است و به تازگی نیز از رزم‌آیش مشترک نظامی میان ارتش کره جنوبی و ایالات متحده خبر داده بود بارها خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای خلع سلاح هسته‌ای همسایه شمالی شده است.

از سوی دیگر پیونگ‌یانگ نیز ضمن هشدار به سئول در برای اقدامات تحریک آمیز از جمله برپایی تمرین‌های نظامی مشترک با آمریکا، کره جنوبی را مسئول اپیدمی اخیر بیماری کووید۱۹ در کره شمالی دانسته و همسایه جنوبی را تهدید به اقدامات انتقام‌جویانه کرده است.

کره شمالی به رغم تحریم‌های وضع شده علیه این کشور، در سال جاری میلادی مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی از جمله پرتاب آزمایشی یک موشک بالیستیک قاره‌پیما را برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۷ انجام داد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی بارها هشدار داده‌اند که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک تسلیحاتی کره شمالی به روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین به چه معنایی است؟

شلیک ۸ موشک در ۴ جهت؛ هجدهمین آزمایش‌ موشکی کره شمالی در سالجاری انجام شد

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های کره شمالی پایان یافت