بلینکن در سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف از کمک ۲ میلیارد دلاری به اروپا رونمایی کرد

بلینکن در کی‌یف
بلینکن در کی‌یف Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه هشت سپتامبر در سفری از قبل اعلام نشده به کی‌یف رفت. این دومین سفر بلینکن به کی‌یف از زمان آغاز تهاجم روسیه به این کشور است.

آگهی

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه هشت سپتامبر در سفری از قبل اعلام نشده به کی‌یف رفت. این دومین سفر بلینکن به کی‌یف از زمان آغاز تهاجم روسیه به این کشور است.

او دیدار خود را از بیمارستانی شروع کرد که کودکان قربانی جنگ در آن بستری هستند. در این دیدار دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، او را همراهی می‌کرد. بلینکن به کودکان مجروح جنگی عروسک‌هایی را هدیه داد.

این دیدار در حالی انجام شد که دولت بایدن کمک نظامی جدیدی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار برای اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی را اعلام کرده است.

بلینکن در دیدار با مقامات ارشد اوکراینی گفت که دولت بایدن کنگره را از قصد خود برای ارائه ۲ میلیارد دلار بودجه نظامی خارجی دراز مدت به اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن از جمله اعضای ناتو و شرکای امنیتی منطقه‌ای آگاه کرده است. طبق گفته بلینکن این کشورها در معرض خطر تجاوز روسیه در آینده قرار دارند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که پس از تصویب کنگره، یک میلیارد دلار از این مبلغ به اوکراین اختصاص خواهد یافت و مابقی بین آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لتونی، لیتوانی، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی اسلواکی، اسلوونی تقسیم می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نیز گفت که واشنگتن به این کشورها کمک خواهد کرد تا از طریق تقویت همگرایی نظامی خود با ناتو، «در برابر تهدیدهای فوری علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهایشان دفاع کنند.»

در این بیانیه آمده است: «این کمک بار دیگر تعهد تزلزل‌ناپذیر ما به آینده اوکراین به‌عنوان یک کشور دموکراتیک، مقتدر و مستقل و همچنین امنیت متحدان و شرکا در سراسر منطقه را نشان می‌دهد.»

تامین مالی نظامی خارجی به کشورهای دریافت کننده این امکان را می‌دهد که تجهیزات دفاعی ساخت ایالات متحده آمریکا را خریداری کنند.

این بودجه شامل بسته ۶۷۵ میلیون دلاری تسلیحات سنگین، مهمات و خودروهای زرهی برای اوکراین است. ساعاتی قبل از ورود بلینکن به کی‌یف، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا این موضوع را اعلام کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین انتخاب نام شاهین را به جنگ اوکراین گره زد

مقامات اوکراینی: نیروگاه زاپوریژیا به دنبال گلوله‌باران روس‌ها از مدار خارج شد

اوکراین ارائه خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را به حالت تعلیق درآورد