گازپروم روسیه صادرات به شرکت انجی فرانسه را کاملا متوقف می‌کند

روسیه تامین‌کننده اصلی گاز اروپا است
روسیه تامین‌کننده اصلی گاز اروپا است Copyright Markus Schreiber/AP
Copyright Markus Schreiber/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد صادرات به انجی، یکی از شرکت‌های اصلی برق و گاز فرانسه را کاملا متوقف می‌کند. این تصمیم احتمالا بار دیگر منجر به افزایش چند باره قیمت انرژی برای شهروندان فرانسوی خواهد شد.

آگهی

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد صادرات به انجی، یکی از شرکت‌های اصلی برق و گاز فرانسه را از روز پنجشنبه کاملا متوقف می‌کند. این تصمیم احتمالا بار دیگر منجر به افزایش مجدد قیمت انرژی برای مصرف‌کنندگان فرانسوی خواهد شد. 

گازپروم علت این تصمیم را عدم پرداخت کامل بهای گاز صادراتی در ماه ژوئیه عنوان کرد. براساس بیانیه این غول انرژی روسیه، توقف صادرات تا زمان تسویه کامل بدهی‌های انجی ادامه خواهد یافت. 

دقایقی پس از انتشار این خبر الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد در صورت قطع احتمالی، گاز خانوارها قطع نمی‌شود. 

هفته پیش و در زمانی که نورداستریم اعلام کرد صادرات گاز به آلمان را برای تعمیر خط انتقال موقتا متوقف می‌کند، بهای انرژی در سراسر قاره اروپا به شدت افزایش یافت. 

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، متحدان کی‌یف در اروپا و آمریکای شمالی تلاش برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه را در دستور کار قرار دادند. در مقابل مسکو هم با تهدید به کاهش و قطع صادرات و همچنین درخواست پرداخت به روبل، بهای انرژی در بازارهای جهانی را چند مرتبه افزایش داد. 

از زمان توسعه خصوصی سازی صنعت برق و گاز مصرفی در فرانسه، شرکت انجی، در کنار شرکت ملی گاز و برق و توتال، یکی از اصلی‌ترین اپراتورهای تامین نیروی خانه‌ها و مراکز صنعتی در این کشور به شمار می‌رود. 

احزاب اپوزیسیون در پارلمان فرانسه، به‌ویژه ائتلاف چپ‌گرای نوپ (NUPS) و همچنین حزب راست‌گرای افراطی اجتماع ملی (RN) تلاش می‌کنند دولت را بار دیگر برای توقف افزایش بهای انرژی و کالاهای پایه تحت فشار بگذارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قمار پوتین روی شمشیر دو لبه انرژی

جنگ انرژی و اوکراین؛ اتحادیه اروپا طرح مقابله با تهدید گازی روسیه را تصویب کرد

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم