حملات اسرائیل به نوار غزه؛ یک فرمانده دیگر جهاد اسلامی کشته شد

حملات اسرائيل به نوار غزه
حملات اسرائيل به نوار غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه جهاد اسلامی می‌گوید ارتش اسرائيل در حملات هوایی خود خالد منصور، یکی از فرماندهان و رهبران این گروه را کشته است.

آگهی

نیروهای جهاد اسلامی فلسطین می‌گویند خالد منصور، دومین رهبر این گروه در حملات هوایی اسرائيل کشته شده است. 

کشته شدن آقای منصور که رهبر عملیات‌های جهاد اسلامی در جنوب نوار غزه است، یک روز پس از آن رخ می‌دهد که نیروهای اسرائيلی یکی دیگر از رهبران این گروه را در حملات هوایی کشته بودند. در حال حاضر در این درگیری‌ها دست‌کم ۲۹ فلسطینی جان باخته و در مقابل هم صدها راکت به سمت اسرائيل شلیک شده است. جهاد اسلامی می‌گوید چندین راکت هم به سمت بیت‌المقدس پرتاب کرده است. 

تبادل آتش تازه میان شبه‌نظامیان فلسطینی و اسرائيل، بدترین دور از خشونت‌ها میان دو طرف از زمان پایان جنگ ۱۱ روزه در سال ۲۰۲۱ بوده است. 

یائير لاپید، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید ارتش این کشور به حملات خود در نوار غزه به صورت دقیق ادامه می‌دهد و تا زمانی که لازم باشد این عملیات استمرار خواهد داشت. 

نخست وزیر اسرئيل همچنین مدعی شد که ارتش این کشور در حملات خود به صورت مسئولانه اقدام کرده تا اطمینان حاصل کند آسیب به غیرنظامیان به حداقل می‌رسد. 

این در حالیست که روز یکشنبه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تاکنون ۲۹ نفر از جمله شش کودک و چهار زن در درگیری‌ها در غزه کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش دست کم ۲۵۳ نفر نیز زخمی شده‌اند. اسرائيل تخمین می‌زند که در حملات هوایی خود ۱۵ شبه نظامی را کشته است. 

گردان‌های جهاد اسلامی روز یکشنبه تایید کردند که در حمله هوایی به رفح در جنوب غزه، خالد منصور و دو همرزم او کشته شده‌اند. اعضای این گروه فلسطینی‌ همچنین اضافه کردند که این حملات ارتش اسرائيل منجر به جان باختن غیرنظامیان شده و چندین خانه را نیز با خاک یکسان کرده است. 

درگیری بین اسرائيل و گروه جهاد اسلامی روز یکشنبه همچنان ادامه داشته هرچند خبرگزاری فرانسه گزارش داده که به نظر می‌رسد شدت تبادل آتش میان طرفین کاهش یافته است. همچنین روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان جنگ سال گذشته بین اسرائيل و شبه نظامیان فلسطینی در نوار غزه، آژیر خطر حملات هوایی در بیت‌المقدس به صدا در آمد. 

این در حالی است که با توجه به فرارسیدن روز تیشا بئاو که نهمین روز از ماه آو در تقویم عبری است، احتمال شدت‌گیری تنش‌ها میان دو طرف افزایش یافته است. در این روز یهودیان روزه می‌گیرند و همچنین هزاران نفر از آنها و از جمله گروهی از قانونگذاران ملی‌گرا برای عبادت به کوه معبد می‌روند که مکانی مقدس برای فلسطینی‌ها هم به شمار می‌رود. 

پلیس وضعیت را فعلا آرام توصیف کرده و تاکید کرده هنوز تنشی میان طرفین مشاهده نشده است. 

در شهرها و شهرک های فلسطینی در کرانه باختری، نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام کردند که در جریان حملات شبانه ۱۹ نفر را به ظن عضویت در جهاد اسلامی بازداشت کردند. نیروهای اسرائیلی گفتند که سربازانشان در این حملات آسیبی ندیدند. اسرائيل همچنین می‌گوید فلسطینی‌ها در حملات خود از سنگ و بمب‌های دست‌ساز استفاده کرده‌اند و همچنین به سمت نیروهای اسرائيلی شلیک کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درگیری‌های تازه میان اسرائيل و فلسطینی‌ها روز جمعه و با کشته شدن یک فرمانده ارشد گروه جهاد اسلامی آغاز شد. اسرائيل می‌گوید این حمله را برای جلوگیری از یک حمله قریب‌الوقوع انجام داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مسلحانه به اتوبوس اسرائيلی‌ها در بیت‌المقدس؛ ۸ نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند

آغاز آتش‌بس پس از سه روز درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها؛ بایدن خواستار انجام تحقیقات شد

جهاد اسلامی فلسطین کشته شدن فرمانده ارشد خود در حملات اسرائیل به غزه را تایید کرد