نخستین مرگ ناشی از آبله میمون در آسیا؛ جوان ۲۲ ساله هندی جان باخت

عکس تزیینی از علائم بیماری آبله میمون
عکس تزیینی از علائم بیماری آبله میمون Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های بهداشتی هند روز دوشنبه از مرگ نخستین فرد مبتلا به بیماری آبله میمون در این کشور خبر دادند.

آگهی

مقام‌های بهداشتی هند روز دوشنبه یک اوت (۱۰ مرداد) از مرگ نخستین فرد مبتلا به بیماری آبله میمون در این کشور خبر دادند. این نخستین مرگ مرتبط با آبله‌ میمون در آسیا و چهارمین مورد در سطح جهان (غیر از موارد موجود در قاره آفریقا) است.

هفته گذشته، اسپانیا ۲ مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آبله میمون و برزیل نخستین مرگ مرتبط با این بیماری را گزارش کردند.

هند تاکنون ۴ مورد ابتلا به آبله میمون را در این کشور تأیید کرده است که ۳ نفر از آن‌ها در ایالت کرالا و یک مورد دیگر در دهلی شناسایی شده‌اند.

اینک مسئولان بهداشتی ایالت کرالا در هند تأیید کردند که یک مرد ۲۲ ساله هندی روز شنبه در پی ابتلا به بیماری آبله میمون جانباخته است. به گفته آن‌ها ۲۱ نفری که با فرد جانباخته در تماس بوده‌اند، قرنطینه شده‌اند.

مسئولان ایالتی به نقل از خانواده این مرد جانباخته اعلام کردند که آزمایش آبله میمون او در امارات عربی متحده و پیش از بازگشت به هند مثبت بوده است.

بنا به گزارش‌ها، این جوان هندی در هنگام بازگشت به هند در ۲۱ ژوئیه هیچ‌گونه علائمی از بیماری آبله میمون نداشته اما در ۲۶ ژوئیه پس از احساس خستگی و تب به بیمارستان مراجعه کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان جهانی بهداشت اواخر ماه گذشته اعلام کرد که در ۷۸ کشور بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمون ثبت شده که اکثریت این موارد در اروپا است.

ویروس آبله میمون از طریق تماس نزدیک با حیوان یا شخص آلوده به انسان منتقل می‌شود. تب، سردرد، تورم غدد لنفاوی، احساس خستگی و دردهای عضلانی از علائم اولیه بیماری آبله میمون هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت نام بیماری آبله میمون را تغییر داد

شناسایی نخستین مورد آبله میمون در هند؛ بیمار اخیرا به امارات سفر کرده بود

پایان عملیات امداد و نجات؛ تصادف قطار در هند ۲۸۸ کشته و ۹۰۰ زخمی بر جا گذاشت