فرانسه؛ بیست ماه حبس برای قاچاقچی جوان که با پهپاد به زندانیان مواد می‌رساند

پهپاد
پهپاد Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک زندانی همدست که وی نیز به قاچاق و توزیع مواد مخدر دریافت شده در بازداشتگاه اقدام می‌کرد بر اساس حکم دادگاه به هشت ماه مجازات مضاعف حبس محکوم شد.

آگهی

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده قاچاق پهپادی مواد مخدر به داخل زندانی در شهر لیل فرانسه روز جمعه با صدور حکمی متهم جوان را محکوم کرد و برای وی مجازات حبس برید.

قاچاقچی ۱۹ ساله مواد مخدر که پیش‌تر به دلیل تحویل تلفن و لوازم جانبی، مواد مخدر و یا محصولات آرایشی به زندانیان بازداشتگاهی در شهر لیل با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین دستگیر شده بود از سوی دادگاه به تحمل مجازات بیست ماه حبس قطعی محکوم شد.

یک زندانی همدست که او نیز به قاچاق و توزیع مواد مخدر در بازداشتگاه اقدام می‌کرد بر اساس حکم دادگاه به هشت ماه مجازات مضاعف حبس محکوم شد.

این فرد اعتراف کرده بود که یکی از بسته‌های ارسالی از سوی قاچاقچی نوزده ساله را از پشت پنجره سلولش که میله‌های آن آسیب دیده، دریافت کرده است.

پلیس قضایی فرانسه که پیش‌تر نسبت به تحویل شبانه مواد مخدر به زندانیان بازداشتگاه شهر لیل و ارسال بسته‌های کوچک حاوی مواد به داخل این بازداشتگاه از طریق پهپاد مطلع شده بود، به مدت سه شب متوالی با استقرار مامورانی ویژه اوضاع را در اطراف بازداشتگاه زیر نظر گرفت.

ماموران پلیس قضایی در این مدت شاهد تحویل ۵ بسته بودند و موفق شدند سه بسته دیگر را که سلفون و توری پیچ شده آماده ارسال بودند، توقیف کنند.

به گفته منابع دادستانی، پلیس همچنین به رهگیری پهپاد مورد استفاده در این عملیات قاچاق منحصر به فرد اقدام کرده است.

بسته‌های توقیف شده حاوی تلفن، شارژر،‌ حشیش و رزین شاهدانه، فندک و برگ سیگار به همراه تعدادی لوازم آرایشی و یک عدد اره آهنی هشت سانتی‌متری بودند.

یکی از دو هدایت کننده پهپاد رهگیری شده که در محل دستگیر شد جوانی ۱۹ ساله است که اتهام قاچاق مواد مخدر علیه وی پیش‌تر در ماه مه از سوی دادگاه رسیدگی کننده به جرائم نوجوانان تایید شده بود.

وی در دادگاه توضیح داد که ماموریت داشته «موشک‌هایی» را به سمت زندان بفرستد؛ این جوان قاچاقچی یادور شد که ابتدا به سبک قدیمی بسته‌ها را برای عبور از دیوار بازداشتگاه پرتاب می‌کرده و سپس طی هفته‌های اخیر این کار را به وسیله پهپاد انجام داده است.

او سپس با بیان این که پس از توقیف چند صد گرم کوکائین وهروئینی که در سال ۲۰۲۰ مسئولیت فروش آنها را داشته به یک تامین کننده اصلی بدهکار شده، گفت: «چاره‌ای جز این کار نداشتم.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

این قاچاقچی جوان اما از افشای نام تامین کننده اصلی و دیگر فرد هدایت کننده پهپاد که از محل فرار کرده بود، خودداری کرد.

وی پیش‌تر به اتهام قاچاق حشیش، هروئین و کوکائین تحت تعقیب قرار گرفته و به ۳۰ ماه حبس از جمله ۱۸ ماه مجازات قعی زندان محکوم شده بود.

دادستان‌ها برای پرونده تازه این فرد به دلیل آنکه با «پرتابه‌ها» قاچاق در زندان را تسهیل کرده و امنیت زندانیان و نگهبانان را به خطر انداخته است تقاضای سه سال حبس و پرداخت ۵ هزار یورو جریمه نقدی کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جرم‌زدایی از مواد مخدر قوی برای مصرف شخصی در غرب کانادا

پلیس آلمان بزرگترین شبکه فروش مواد مخدر در دارک نت را منهدم کرد

عملیات مشترک پلیس بلژیک و هلند؛ یک شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار متلاشی شد