عملیات مشترک پلیس بلژیک و هلند؛ یک شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار متلاشی شد

توقیف مواد مخدر در بلژیک (عکس از آرشیو)
توقیف مواد مخدر در بلژیک (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام دادستانی لیمبورگ در بلژیک در جریان عملیات علیه این شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار دهها هزار یورو پول نقد، ساعت‌ و خودروهای لوکس کشف شد.

آگهی

دادستانی لیمبورگ در بلژیک روز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور عملیات مشترکی با پلیس هلند در هر دو طرف مرز دو کشور علیه یک شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار انجام داده است. 

در بیانیه دادستانی لیمبورگ آمده است که در این عملیات مشترک ۲۱ نفر دستگیر شدند. دستگاه قضایی بلژیک از بیش از یک سال پیش تاکنون در حال تحقیق درباره رئیس این شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار بود. 

وی که فردی ۶۷ ساله و هلندی است به همراه ۱۲ نفر دیگر در بلژیک دستگیر شد. پلیس هلند نیز هشت نفر را در داخل خاک این کشور بازداشت کرد. رئیس شبکه متلاشی‌شده ساکن شهر مزک در بلژیک و در نزدیکی مرز با هلند بود. در عملیات مشترک پلیس بلژیک و پلیس هلند ۲۹ مکان متفاوت مورد بازرسی قرار گرفت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به اعلام دادستانی لیمبورگ در جریان عملیات علیه این شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار دهها هزار یورو پول نقد، ساعت‌ و خودروهای لوکس کشف شد. در مجموع ۸۰ مامور پلیس بلژیک در این عملیات مشارکت داشتند. 

حدود ۱۴۰ نفر از ماموران پلیس، کارکنان دولتی و ماموران گمرک هلند نیز در داخل این کشور به متلاشی کردن این شبکه قاچاق مواد مخدر و سیگار کمک کردند. 

به گفته دادستانی لیمبورگ اعضای این شبکه علاوه بر تولید غیرقانونی سیگار و پرورش ماری جوآنا، دو آزمایشگاه تولید مواد مخدر ترکیبی برپا کرده بودند.

مقامات بلژیک پیش از این از افزایش چشمگیر قاچاق مواد مخدر بین بلژیک و هلند سخن گفته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه پاکسازی منطقه ۱۹ پاریس از مصرف‌کنندگان مواد مخدر را شروع کرد

فرانسه؛ بیست ماه حبس برای قاچاقچی جوان که با پهپاد به زندانیان مواد می‌رساند

تصاویری از تجمعات کشاورزان خشمگین اروپایی در بروکسل