«سیگار» نهاد نظارتی کنگره، دولت آمریکا را به مخفی کاری در مورد افغانستان متهم کرد

تجمع مردم افغان در فرودگاه کابل برای خروج از کشور؛ ۱۶ اوت ۲۰۲۱ / سیگار خواهان ارائه توضیحات دولت آمریکا در این خصوص می‌باشد
تجمع مردم افغان در فرودگاه کابل برای خروج از کشور؛ ۱۶ اوت ۲۰۲۱ / سیگار خواهان ارائه توضیحات دولت آمریکا در این خصوص می‌باشد Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیگار خواهان دسترسی به اسناد و مصاحبه‌های مقامات مسئول در خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان بوده ولی هر بار «با یک سنگ‌اندازی جدید» روبرو شده ‌است.

آگهی

وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده به مخفی کاری در مورد اطلاعات مربوط به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و سیاست‌های فعلی‌ واشنگتن در قبال حکومت طالبان متهم شدند.

یک نهاد نظارتی کنگره آمریکا در زمینه کمک‌های آمریکا به افغانستان در گزارشی آورده است که وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده از همکاری با این نهاد نظارتی سر باز می‌زنند.

وزارت امور خارجه آمریکا قطع همکاری با «سیگار» را رد نکرده ولی گفته است که بازرسان ویژه کنگره به دولت فرصت پاسخگویی در مورد خروج نظامیان از افغانستان را نداده‌اند. وزارت خارجه همچنین گفته است که این گزارش حاوی گزاره‌های غیرمنصفانه است و موید نظر دولت در خصوص روی کار آمدن حکومت طالبان نیست.

جان ساپکو، مدیر دفتر «سرمفتشی ویژه برای بازسازی افغانستان» موسوم به «سیگار» به عنوان مرجع اصلی نظارت بر بازسازی افغانستان از مانع تراشی‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

آقای ساپکو می‌افزاید که سیگار خواهان دسترسی به اسناد و مصاحبه‌های مقامات مسئول در خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان بوده ولی «هربار با یک سنگ‌اندازی جدید» روبرو شده‌اند. او گفت که این درخواست‌ها شامل اطلاعات مربوط به انتقال و اسکان مجدد اتباع افغان و همچنین کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و نیز سوالاتی در مورد کمک‌های آمریکا به این کشور در زمان حکومت طالبان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«طالبان با تاسیس سازمان‌های غیردولتی جعلی از کمک‌های نقدی بین‌المللی نفع می‌برد»

دیده‌بان حقوق بشر: طالبان در ولایت پنجشیر غیرنظامیان را شکنجه می‌کند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد