سازمان ملل: از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره است، کاری نکنید بدتر می‌شود

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در شست خبر ژنو در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲
فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در شست خبر ژنو در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای گراندی در خصوص تعداد آوارگان در جهان گفت: «امروز از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره شده است و این یک نقطه عطف دراماتیک است.»

آگهی

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه گفت: «در یک دهه گذشته، سالی نبوده که آمار شمار آوارگان افزایشی نبوده باشد. حالا یا جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به این فاجعه انسانی با هم در مورد حل اختلافات و یافتن راه‌حل‌های پایدار اقدام خواهند کرد یا این که همین روند وحشتناک ادامه خواهد داشت.»

آمار آوارگان در جهان چه تعداد است؟

آقای گراندی در خصوص تعداد آوارگان در جهان گفت: امروز از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره شده است و این یک «نقطه عطف دراماتیک» است که یک دهه پیش کمتر کسی انتظارش را می‌کشید.

بر اساس گزارش‌های سالانه آژانس پناهندگان، تعداد آوارگان در جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود نود میلیون نفر بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن هست در صد و در مقایسه با ده سال پیش از آن دو برابر رشد داشته است.

این آژانس در اردیبهشت‌ ماه یعنی ده هفته پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که تعداد آوارگان به رکورد تاریخی ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

ناامنی غذایی شتاب‌دهنده بحران‌های دیگر خواهد بود

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در یک نشست خبری در ژنو در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در پاسخ به این سؤال که آیا بحران کنونی ناامنی غذایی در جهان به آواره شدن بیشتر مردم دامن خواهد زد گفت: «تصوری جز این نباید داشت. به اعتقاد من اگر به مشکلاتی مثل جنگ، نقض حقوق بشر، تغییرات اقلیمی یا هر چیزی که فکر می‌کنید ناامنی غذایی را هم اضافه کنید آن وقت خواهید دید که چگونه همه چیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.»

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با استناد به داده‌های بانک جهانی گفت، در مجموع، ۲۳ کشور با جمعیت ۸۵۰ میلیون‌نفری با «درگیری و نزاع‌های متوسط یا شدید» مواجه شدند.

از میان نود میلیون نفری که در سال ۲۰۲۱ آواره شده‌اند، ۲۷ میلیون نفر پناه‌جو هستند و ۵۳ میلیون نفر در داخل مرزهای کشور خودشان آواره شده‌اند. در حدود پنج میلیون نفر تقاضای پناهندگی داده‌اند و در حدود چهار و نیم‌میلیون نفر نیز از ونزوئلا خارج شده‌اند و هنوز وضعیت مشخصی ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه بریتانیا درخواست تجدیدنظر علیه انتقال پناهجویان به رواندا را رد کرد

نانوای حامی پناهجوی آفریقایی در یک قدمی راهیابی به پارلمان فرانسه است

تهاجم نظامی روسیه؛ شمار آوارگان اوکراینی به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسید