واکنش بایدن به نظر منفی ماسک درباره اقتصاد آمریکا: در سفر به ماه موفق باشی

جو بایدن (تصویر چپ) و ایلان ماسک (تصویر راست)
جو بایدن (تصویر چپ) و ایلان ماسک (تصویر راست) Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با توضیح «وضعیت خوب اشتغال» در کشورش، نقدی هم علیه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا وارد کرد.

آگهی

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با توضیح «وضعیت خوب اشتغال» در کشورش، نقدی هم علیه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا وارد کرد.

ایلان ماسک دیروز جمعه ۱۳ خرداد، خطاب به تمامی مدیران و کارکنان شرکت تسلا در مورد احتمال اخراج ۱۰ درصدی نیروهای این شرکت و احساس «بسیار بد» خود نسبت به اقتصاد آمریکا گفته بود.

در واکنش به این اظهارات، جو بایدن گفت: «در حالی که ایلان ماسک اینگونه فکر می‌کند، شرکتی مثل فورد به دنبال توسعه کار خود است. به گمانم فورد در حال افزایش سرمایه گذاری در ساخت خودروهای الکتریکی جدید است. اضافه کنم که شش هزار کارمند رسمی در ایالات‌های غرب میانه دارد. شرکت کرایسلر، هم سرمایه گذاری‌های مشابهی در حوزه خودروهای الکتریکی انجام داده است. اینتل ۲۰ هزار شغل جدید در ساخت تراشه‌های کامپیوتری جذب کرده است. با این اوصاف، در سفرش به ماه موفق باشد.»

بایدن آمار اشتغال‌زایی در ماه مه میلادی را بسیار برجسته خواند و گفت: «این آمار نشان می‌دهد که ضمن ایجاد ۳۹۰ هزار شغل توانسته‌ایم آمار بیکاری را در همان سطح ۳.۶ درصد نگه داریم.

بایدن گفت: «نمی‌توان انکار کرد که افزایش قیمت‌ها، به‌ویژه در مورد بنزین و مواد غذایی، یک مشکل واقعی برای مردم است. اما مردم آمریکا مطمئن باشند که از عهده این چالش‌ها برخواهیم آمد.»

پیش‌تر، ماسک ضمن گلایه از دولت آمریکا گفته بود که دولت «هر کاری از دستش برآمد برای کنارگذاشتن و نادیده‌گرفتن تسلا انجام داد، با اینکه ما دو برابر مجموع سایر صنایع خودروهای الکتریکی تولید داشته‌ایم.»

به دنبال این واکنش رئیس‌جمهور آمریکا، ایلان ماسک در توییتی نوشت: «متشکرم آقای رئیس‌جمهور!»

یکی از پروژه‌های ایلان ماسک، سرمایه‌گذاری در مأموریت «اسپیس ایکس» است. ناسا در آوریل ۲۰۲۱ اسپیس ایکس را برای ساخت فضاپیمایی که بتواند بار دیگر انسان را به ماه ببرد، انتخاب کرده است.

ماسک در ادامه توییت پاسخ خود به بایدن، اشاره‌ای نیز به اعطای قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری ناسا در پروژه اسپیس ایکس کرد.

ایلان ماسک یک‌بار دیگر در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در توییتی گفته بود که «رئیس‌جمهور آمریکا توانایی به زبان آوردن نام تسلا را ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک ۴ میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت

انتشار فهرست ثروتمندترین‌های ۲۰۲۲؛ صدرنشینی ایلان ماسک و راهیابی ریحانا به جمع میلیاردرها

پیام نوروزی جو بایدن: آمریکا در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد