هفتمین روز حادثه متروپل؛ کشف سه جسد مجهول‌الهویه و ادامه جو امنیتی در آبادان

عملیات آواربرداری در آبادان
عملیات آواربرداری در آبادان Copyright عکس از خبرگزاری جمهوری اسلامی(علی معارف)
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فروریختن بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل واقع در شهر آبادان تاکنون منجر به مرگ ۲۹ نفر و مصدومیت بیش از ۳۷ تن شده و عملیات آواربرداری برای یافتن مفقودشدگان در هفتمین روز پس از رخداد این حادثه ادامه دارد.

آگهی

فروریختن بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل واقع در شهر آبادان تاکنون منجر به مرگ ۲۹ نفر و مصدومیت بیش از ۳۷ تن شده و عملیات آواربرداری برای یافتن مفقودشدگان در هفتمین روز پس از رخداد این حادثه ادامه دارد. 

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان روز یکشنبه به ایرنا گفت که تاکنون هویت سه جسد خارج شده از زیر آوار متروپل شناسایی نشده و با وجود یافتن ۲۹ پیکر جانباختگان این سانحه، طبق اطلاعات بدست آمده مجموع تعداد مفقودان این حادثه ۳۸ نفر بوده که عملیات جست و جو تا بیرون آوردن آخرین نفر آنها ادامه خواهد داشت.

در همین حال، احسان عباسپور، فرماندار آبادان، نیز روز یکشنبه و در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بیرون آوردن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار متروپل و انتقال او به بیمارستان را تکذیب کرد. 

هر چند دولت ایران روز یکشنبه را عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کرد ولی معترضانی که ناکارآمدی، فساد و ناتوانی در مدیریت بحران در ارکان حکومت را علت بروز حوادث مشابه می‌دانند و طی روزهای اخیر به ویژه در شهرهای مختلف استان خوزستان به خیابان ها آمده اند، اقدام روز شنبه دولت ایران را دیرهنگام و ناشی از بی‌تفاوتی به مسایل مردم دانستند؛ چنان که پیشتر نیز نسبت به برگزاری مراسم رسمی اجرای دسته جمعی سرود «سلام فرمانده» در تهران و یزد به عنوان یک مراسم جشن‌گونه اعتراض کرده بودند. 

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از شکل‌گیری تجمع‌هایی از سوی خوزستانی‌های مقیم محله دولت آباد در شهرری تهران طی عصر شنبه با هدف برگزاری مراسم سوگواری برای جانباختگان حادثه متروپل حکایت داشت که این تجمع‌ها با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی متفرق شده‌اند. برگزاری تجمع‌های مشابهی نیز در اندیمشک، اهواز و برخی دیگر شهرهای استان خوزستان گزارش شده است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با اشاره به اختلال گسترده شبکه اینترنت در استان خوزستان از ادامه برقراری جو امنیتی به ویژه در شهر آبادان خبر می‌دهند. با این وجود فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمع‌های اعتراضی در یکشنبه شب در برخی شبکه‌های اجتماعی در حال همرسانی است.

تظاهرات روزهای پیشین مردم آبادان که با سردادن شعارهای ضدحکومتی برگزار شده، با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی و نظامی همراه بوده و در برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صحنه‌های شلیک گلوله به سمت مردم ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فروریختن متروپل؛ علی شمخانی: مردم آبادان زیر آوار روانی رکس‌‌سازان سلطنت‌طلب هستند

دست کم ۶ کشته در حادثه ریزش برج ۱۰ طبقه آبادان؛ پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد